صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

عارف: راه استمرار انقلاب، اعتقاد به رقابت جدی و قانونی اصلاح‌طلبان و اصول‌گریان است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر فردی در طیف گسترده اصلاحات خطایی کرد نباید در فضای مجازی به آن پرداخت و به آن پاسخ داد.
کد خبر : 34063

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا عارف در همایش «اصلاحات و اعتدال» که در شهریار برگزار شد، در توصیه به اصلاح‌طلبان گفت: جوانان عزیز اصلاح‌طلب توجه داشته باشند که باید از هرگونه حاشیه‌سازی و پرداختن به حاشیه‌ها پرهیز کرد.


عارف تأکید کرد: رقیب اصلاحات در اتاق فکر خود مترصد ایجاد چنین فضاهایی برای تفرقه و انشقاق در درون خانواده اصلاحات است. باید مراقبت کرد جبران یک خطا و اشتباه با خطای دیگر همراه نشود.


رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه «تفکر اصلاح‌طلبی ریشه در انقلاب دارد و برخاسته از اسلام ناب و اندیشه‌های رهبر فقید انقلاب است»، گفت: روندی که در خرداد سال۹۲ پشت سر گذاشته شد، با درایت مقام معظم رهبری و حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری تحقق یافت و باعث قرارگرفتن ایران اسلامی در مسیر پیشرفت و تعالی شد.


وی افزود: مسیر خرداد 94 باید استمرار پیدا کند و با توجه به وضع خاص کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد، همبستگی و یکپارچگی هستیم.


عارف گفت: گروه‌ها و جریان‌های سیاسی از هرگونه رو‌در رویی و موضع‌گیری علیه یکدیگر پرهیز کنند و اصل را بر وحدت و همدلی قرار دهند.


وی با بیان اینکه «اصلاح‌طلبان خود را جریان اصلی انقلاب می‌دانند»، بر ضرورت اجرایی شدن همه اصول قانون اساسی تأکید کرد و گفت: راهبرد عمومی در چارچوب مشارکت حداکثری پیگیری شود و همان‌طور که در سال ۹۲ و در آن وضع خاص به پیروزی رسیدیم در انتخابات پیش رو نیز می‌توان به چنین موفقیتی نائل شد.


رئیس بنیاد امید ایرانیان با تأکید بر اینکه «جریان اصلاحات هیچ راهی جز پیروزی در انتخابات مجلس ندارد»، خاطرنشان کرد: راه استمرار انقلاب، اعتقاد به رقابت جدی و قانونی گروه‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گراست و از نظر ما باید در فصل انتخابات با جدیت رقابت کرد و پس از انتخابات رقابت‌ها به رفاقت مبدل شود.


عارف تأکید کرد: با رعایت اخلاق و قانون باید مبارزات انتخاباتی به صورت جبهه‌ای دنبال و در داخل جبهه نیز تقویت انسجام درونی پیگیری شود.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه «هیچ راهی جز حرکت جبهه‌ای و انسجام تشکیلاتی نداریم»، تأکید کرد: سنگین‌ترین ضربه‌هایی که اصلاحات متحمل شد ناشی از تفرقه و اختلاف بود و باید در نظر داشت که شکاف میان جریان‌ها و گروه‌های اصلاح‌طلبی به ضرر ما تمام خواهد شد.


عارف گفت: اولویت دادن به جوانان و زنان از مؤلفه‌هایی است که با اندیشه اصلاح‌طلبی و انقلاب سازگاری و قرابت بسیاری دارد.


وی ادامه داد: اصالت دادن به حوزه‌های انتخابیه، اصلی ضروری و حائز اهمیت است و باید با تشکیل و گسترش شورای واحد در دیگر استان‌ها، مسائل در همان حوزه‌ها و شوراهای استانی حل و فصل شود و تنها در صورت حل نشدن مسائل، موارد بحث برانگیز به تهران بیاید.


عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: باید در نظر داشت که همواره منافع ملی بر منافع جبهه‌ای، حزبی و گروهی تقدم دارد و در این عرصه باید از هرگونه سهم‌خواهی و وزن کشی پرهیز کرد که در چنین صورتی پیروزی و موفقیت مردم و کشور میسر خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر