صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۱۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

ماجرای قرارداد شهاب حسینی با شهر فرش چیست؟

چندی پیش قراردادی بین موسسه شهر فرش و شهاب حسینی به عنوان مدیر فرهنگی هنری شهر فرش بسته شد.اما ماجرای این قراداد چیست؟
کد خبر : 33987

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از بازرگان‌نیوز، مدیر شهر فرش درباره دلایل و اهداف این قرارداد ضمن شفاف سازی می گوید: «ایجاد حلقه همکاری میان صنعت و هنر جزو برنامه ی چشم انداز شهر فرش است و این قراداد نیز در همین راستا است.شهر فرش در سال 92 به همت بخش خصوصی راه‌اندازی شد و در سال‌های گذشته توانستیم این موسسه را که در کیلومتر 15 جاده مخصوص است در ذهن مردم ماندگار کنیم.»


سید مهدی موسوی در تشریح اهداف و زمینه های برندینگ شهر فرش گفت:«با ارزیابی کارشناسانه و توجه به نیازهای مردم فرش‌های ماشینی، دستباف و تابلوفرش‌های دستباف را ارائه کردیم که بعد از گذشت دو سال و با استقبال مردم به موقعیتی رسیدیم که اولویت و دغدغه اول ما فروش و برند شهر فرش نیست،بلکه افق‌های دور دست‌تری را مدنظر داریم و سعی داریم در حوزه‌های دیگری هم فعالیت‌های سودمندی را به نفع عموم انجام دهیم.»


مدیر شهر فرش درباره قرارداد با شهاب ‌حسینی می گوید:«دغدغه شهاب حسینی فقط بازیگری نیست بلکه برای توسعه کار فرهنگی رسالت‌هایی نیز دارد که ذهنیت ما با عملکرد ذهنیت و شخصیت هنری اجتماعی او مطابقت داشت به این خاطر همکاری ما شکل گرفت یعنی شهر فرش حامی فرهنگ و هنر و شهاب حسینی مدیر فرهنگی هنری شهر فرش.»


موسوی تصریح کرد:«قبلا از این دسته اتفاقات در میان جامعه صنفی رخ داده که با عملکرد نامناسب چهره فرهنگ را خدشه‌دار کردند اما به طور قطع ما این اشتباه را تکرار نمی‌کنیم و با حضور شهاب حسینی و ذهنیات مثبتی که ما داریم به نحو احسنت پیش خواهیم رفت.»


اما چهره معروف و محبوب سینمای ایران که به تازگی با شهر فرش قراداد بسته است درباره این اتفاق جدید می گوید:«قلبا و شخصا از تبلیغاتی که برندهای تجاری با چهره‌های سینما و فرهنگ انجام می‌دهند را دوست ندارم و استفاده ابزاری از هنرمندهای معروف صرفا جهت تبلیغات کار درستی نیست. در این میان اگر آدمهای خوش‌چهره دست به تبلیغات بزنند مشکلی ایجاد نمی‌شود اما هنرمندانی که نگاه جامعه نسبت به آنها به شکل دیگری است به این کار بپردازند شکل زیبایی ندارد.»


وی در خصوص همکاری با شهر فرش گفت:« پیش از این پیشنهاد هایی درباره حضور در برندها داشته ام اما هیچ گاه نپذیرفتم و به جای آن با مشارکت شهر فرش پروژه تولید تعدادی اثر هنری را آغاز کرده ام و هدفم حمایت و کشف استعدادهای جدید و دمیدن روح تازه به پیکره سینماست. »


این بازیگر سینما درباره تبلیغات اینگونه توضیح داد:«من اساسا به تبلیغات عمقی بیشتر از سطحی اعتقاد دارم شاید بهتر باشد که برندهای معروف در ایران به جای اینکه پولهای هنگفتی برای تبلیغات مختلف شهری و سطحی خرج کنند این مبالغ را عمقی و کارسازتر هزینه کنند یعنی کارها و برنامه‌ریزی هایی مانند شهر فرش در دستور کار قرار داده و از آن پیروی کنند.استفاده از چهره‌های معروف سینمایی و هنری به عنوان مدیر و یا همکار در موسسه‌ها باعث می‌شود هم به موسسه‌ها در جهت پیشبرد اهدافشان کمک شود و هم می‌تواند در خدمت ساخت فیلمهای موثر سینمایی و سریال و فیلم ویدئویی بر اساس رمان‌های داخلی و خارجی، تولید ادبیات نمایشی، برگزاری کنسرت‌های مختلف باشد و حرکت‌های رو به جلویی را توسط آن برند شاهد باشیم.باید تعالی جامعه برای برند مهم باشد تا هم خود به نتایج مطلوب برسد و هم به جامعه ما در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی کمک کند.هدف کلی ما این است که سال به سال پیشرفت کنیم و دیگر برندها را نیز تشویق به انجام این کارها کنیم.»


همچنین مشاور ارشد برندینگ شهر فرش می گوید:«پدیده مسئولیت اجتماعی برندها به عنوان یکی از ابزارهای برندینگ نوین، امروز امری اجتناب‌ناپذیر برای برندهای معتبر است اما چگونگی و روش بهره گیری از این مقوله نقش مهمی در اثر بخشی آن در جامعه و به ویژه مخاطبان برند دارد.مسوولیت اجتماعی فقط کمک به خیریه ها نیست،پرداختن به مقوله های فرهنگی و هنری جامعه هم به نوعی ادای دین نسبت به جامعه است و چه بهتر که یک برند مانند شهر فرش که برندی تجاری- فرهنگی است،به این بخش از جامعه یعنی فرهنگ و هنر بپردازد.


بهنود الله ‌وردی درباره مسوولیت اجتماعی برندها می گوید:«اتفاقی که امروز افتاده است در واقع نوعی بهره گیری نوآورانه و هوشمندانه از بحث مسوولیت های اجتماعی برندها است که برای نخستین بار از سوی شهر فرش و شهاب حسینی اجرا شده است.در واقع اگر تا چندی پیش فقط از چهره هنرمندان و ستاره ها به عنوان سفیر برند در معرفی محصولات و صرفا با رویکرد تجاری استفاده می شده،امروز به روشی نو آورانه و هوشمندانه از توانایی ها و شایستگی ها و مهارت های دیگر هنرمندان در جهت مسوولیت اجتماعی استفاده شده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر