صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل، از تایید رهبران حماس تا تکذیب نتانیاهو

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در بیانیه‌ای هر نوع برگزاری مذاکرات با حماس برای برقراری صلح را تکذیب کرد.
کد خبر : 33915

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از یدیعوت آحارانوت، در بیانیه دفتر بنیامین نتانیاهو در این‌باره آمده است: اسرائیل هیچ نوع دیدار و یا مذاکراتی با مقامات حماس چه به طور مستقیم و چه به طور غیرمستقیم نداشته است.


این بیانیه در حالی منتشر شده است که مقامات حماس اخیرا از احتمال انتشار قریب‌الوقوع خبر برقراری آتش‌بس دائمی میان حماس و اسرائیل خبر داده‌اند.


از سوی دیگر، روز گذشته نیز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه فتح و حماس در نشستی مشترک به بررسی راه‌های برقراری آتش‌بس با اسرائیل پرداخته‌اند.


در اینحال رسانه‌های اسرائیلی نیز اخیرا گزارش داده‌اند که مقامات ارشد حماس به زودی به منظور مذاکره با مقامات اسرائیل برای برقراری آتش‌بس هشت ساله با این رژیم، به قاهره سفر خواهند کرد.


در همین زمینه مقامات حماس اعلام کرده‌اند که آتش‌بس بر مبنای موافقت اسرائیل با ایجاد یک گذرگاه آبی میان غزه و قبرس با نظارت این رژیم انجام خواهد شد.


اعلام شده که در توافق مورد اشاره مقرر شده است محاصره غزه توسط اسرائیل برداشته شود و به هزاران کارگر فلسطینی اجازه کار در سرزمین‌های اشغالی داه شود و در ازای آن نیز حفر تونل‌ها در مرزها و شلیک موشک به سمت اسرائیل در مدت هشت سال پایان یابد.


احمد یوسف، عضو ارشد حماس، نیز اعلام کرده است که تماس‌های غیرمستقیم میان حماس و اسرائیل انجام شده است تا راه برقراری آتش‌بس طولانی‌مدت هموار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر