صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۸ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد

لزوم بررسی زلزله ورامین در شورای شهر تهران

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به زلزله ورامین، گفت:‌ فرایند وقوع زلزله یک فرایند ناگهانی است، به همین دلیل زلزله‌های کوچک را باید به عنوان هشدار، جدی گرفت و برای بررسی این هشدارها باید جلساتی تشکیل شود و این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر : 33886

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد سالاری در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به زلزله‌ای که چند روز پیش در منطقه جواد آباد ورامین رخ داد، گفت: در این حوزه با وجود دغدغه‌هایی که شهرداری تهران، شورا و سایر نهادها داشته‌اند، متاسفانه در شهر تهران اقدام عملی که رضایت و اعتماد نسبی شهروندان و شورا را جلب کند انجام نشده است و همه ما نگرانیم و این موضوع صرفا توسط شهرداری تهران قابلیت عملی شدن را ندارد.


سالاری با بیان اینکه بعد از وقوع این زلزله توقع این بود که شورای شهر تهران جلسه‌ای را با حضور سازمان‌ها و نهادهای مرتبط تشکیل دهد و این مساله را بررسی کند، یادآور شد: هنوز اعتماد نسبی در خصوص آمادگی در برابر زلزله از سوی شهروندان و شورای شهر در این باره وجود ندارد.


وی در ادامه مصاحبه یکی از مسئولان شهرداری تهران در ارتباط با احداث ساختمان شورای شهر در بوستان ولایت را یادآور شد و اضافه کرد: بخشی از صحبت‌های این مدیر شهرداری که مربوط به احداث ساختمانی با مشخصات خاص شورا بود، حرف درستی است اما مساله اینجاست که ما به عنوان عضو شورا و کمیسیون شهرسازی و معماری در جریان چنین تصمیمی نیستیم. سوال اینجاست که این تصمیم چه زمان گرفته شده که ما خبر نداریم و این مدیر محترم خبر دارد.


لزوم احیای نهاد مطالعات و تهیه طرح‌های توسعه شهری


سالاری در تذکری دیگر گفت: مساله بعدی لزوم احیای نهاد مطالعات و تهیه طرح‌های توسعه شهری است که توسط متخصصان و صاحب نظران مرتبط با طرح‌های جامع و تفصیلی و طرح‌های توسعه شهری در رسانه‌های مختلف و همایش و کنفرانس‌های مختلف مطرح شده است.


وی ادامه داد: این نهاد در سال 82-89 با حضور شهرداری، شورای شهر تهران و وزارت مسکن و شهرسازی فعالیت داشت که سال 89 از طرف دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری وقت متاسفانه توافق بر هم خورد و شهرداری تهران، هم مسئول تهیه طرح‌های توسعه شهری و هم مسئول تدوین و تایید و نظارت برآن شده است.


به گفته سالاری با وجود اینکه شهرداری تهران مایل است که این نهاد مجددا احیا شود و در جلسات مختلفی در کمیسیون ماده 5 با حضور دبیر شورای عالی شهرسازی و حتی در جلسات شورای عالی شهرسازی هم مطرح شده و این شورا موافقت خود را اعلام کرده است. همچنین اخیرا هم دکتر حناچی موافقت خود را اعلام کردند اما اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.


سالاری گفت: بنابراین من درخواست دارم که این موضوع در نهاد شورا بررسی شود، به خصوص که الان هم زمان پایش طرح تفصیلی و جامع به ویژه طرح‌های توسعه شهری و موضوعی و موضعی رسیده و این اقدام هنوز عملیاتی نشده است که در جلسات مختلف ما اشاره کردیم و لازم است این نهاد در ابتدای سال دوم شورا احیا شود.


شورای شهر تهران باید در جریان بررسی طرح LEZ باشد


وی در ادامه جلسه با اشاره به اجرای طرح LEZ که از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برای کاهش آلودگی هوا در شهر مطرح شده است، نیز گفت: خبر این طرح که قرار است جایگزین طرح زوج و فرد خودروها شود خوب است اما با توجه به این که این موضوعی در سطح سیاست‌گذاری است، شورای شهر تهران باید در مورد این طرح مطلع باشد و نیازمند بررسی در شورای شهر تهران است.


انتهای پیام/

ارسال نظر