صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۳ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

سفیر ایران در مسکو: گسترش روابط با روسیه اولویت سیاست‌خارجی کشور است

سفیر ایران در مسکو با اشاره به سفر ظریف به روسیه گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پس از این سفر و از شهریور ماه شاهد تحرکاتی در همه بخش‌های روابط دو کشور خواهیم بود.
کد خبر : 33692

به گزارش گروه بین‎‌الملل خبرگزاری آنا، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در صفحه فیس‌بوک خود به اهمیت رایزنی‌های ایران و روسیه در مقطع کنونی اشاره کرد و نوشت: روابط ایران و روسیه که در طول تاریخ یکی از محورهای اصلی دستور کار دیپلماسی دو کشور بوده است و در سال‌های اخیر به دلایل مختلف به یکی از موضوعات سیاست جهانی تبدیل شده که توجه ناظران و تحلیل‌گران بین‌المللی را نیز به خود معطوف می‌کند.


سنایی افزود: در ایران نیز کارشناسان و تحلیل‌گران با دقت نظر فراوانی تحولات در سیاست خارجی روسیه و همچنین روابط دو کشور را پیگیری می‌کنند.


سفیر ایران در مسکو اظهار داشت: دیدگاه‌ها و مواضع مشترک دو کشور در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و جهانی و همچنین رایزنی‌های مستمر دو کشور در این زمینه‌ها در کنار تحول و شتاب یافتن روابط دوجانبه از اهمیت به سزایی در این میان برخوردارند.








در این سفر بر حفظ اولویت گسترش روابط با روسیه در محورهای سیاست خارجی ایران تاکید خواهد شد و همچنین راهکارهای تازه برای ایجاد تحرکی دیگر در روابط دو کشور پس از توافق مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: اگر تا چند سال پیش در بررسی سطوح همکاری ایران و روسیه به عنوان مهمترین بخش به همکاری‌ها و اشتراک مواضع بین‌المللی دو کشور اشاره می‌شد بدون تردید تحولات شتابنده خاورمیانه و معضلاتی که برخی کشورهای منطقه در اثر مداخلات نابجای غرب با آن دست به گریبان شدند از یک سو و تحرک جدی در همه بخش‌های روابط دو جانبه از سوی دیگر موجب شد که تبادلات منطقه‌ای و دوجانبه دو کشور نیز شکل جدی‌تری بگیرند.


سفیر ایران در مسکو با بیان اینکه دو کشور به صورت جدی نگران گسترش تروریسم در منطقه و خواستار مقابله قاطعانه با آن و پرهیز از استانداردها دوگانه در این زمینه هستند، خاطرنشان کرد: در شرایط بحرانی کنونی در بخش‌هایی از خاورمیانه سفر وزیر امور خارجه و گفت‌وگوهای وی با مقامات روسیه به ویژه به دنبال رفت و آمدهای اخیر برخی مقامات کشورهای عربی به مسکو و همچنین پس از سفرهای منطقه‌ای ظریف می‌تواند در یافتن راهکارهایی برای حل و فصل مسایل موثر باشد.


وی اظهار داشت: در این سفر بر حفظ اولویت گسترش روابط با روسیه در محورهای سیاست خارجی ایران تاکید خواهد شد و همچنین راهکارهای تازه برای ایجاد تحرکی دیگر در روابط دو کشور پس از توافق مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.


سنایی گفت: اگر چه طی دو سال گذشته شاهد پنج نوبت ملاقات روسای جمهور دو کشور و تحولات مثبت در همه بخش‌های روابط سیاسی، اقتصادی، امنیتی و علمی و فرهنگی بین دو کشور بوده‌ایم و حجم مبادلات تجاری نیز رو به رشد گذاشته است، اما در شرایط جدید و با کاهش تاثیرات منفی عوامل سوم از جمله تحریم‌ها می‌توان در روابط گام‌های مثبت و بلند دیگری برداشت.


وی در پایان تصریح کرد: بدون تردید با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته پس از این سفر و از شهریور ماه شاهد یک سلسله از تحرکات در همه بخش‌های روابط دو کشور خواهیم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر