صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۷ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

ادعای جدید اسرائیل درباره نقش ایران در عملیات بلندی‌های جولان

ارتش اسرائیل در تازه‌ترین گزارش خود ایران را به تلاش برای سازماندهی عملیات نظامی در مناطق اشغال‌شده بلندی‌های جولان سوریه متهم کرد.
کد خبر : 33629

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «بی‌بی‌سی» گزارش کرد: مقام‌های اسرائیلی روز گذشته (یکشنبه) ویدئویی را منتشر کردند که در آن، لحظه اصابت موشک به چهار نفر که از بلندی‌های جولان سوریه قصد داشتند به منطقه تحت اشغال اسرائیل نفوذ کنند، نشان داده شده است.


براساس این گزارش، ارتش اسرائیل اعلام کرد: این افراد در ماه آوریل گذشته از روستای «هدار» در سوریه عازم خط حائل شده بودند تا در نزدیکی روستای «مجدل الشمس» در مسیر گشتی‌های اسرائیلی بمب‌گذاری کنند اما ارتش اسرائیل این منطقه را به‌طور هوایی زیر نظر داشت و آنجا را بمباران کرد.


یک فرمانده ارتش اسرائیل در این‌باره مدعی شد که ایران در عملیات این نفوذی‌ها و چند مورد دیگر با هدف نفوذ در بلندی‌های جولان دست داشته است.


این مقام نظامی که نامش فاش نشده است، گفت: مواد منفجره به حزب‌الله لبنان تعلق داشت و قرار بود که از راه دور منفجر شود.


همچنین این مقام نظامی مدعی شد که همه حملاتی را که در دو سال گذشته در نواحی شمالی اسرائیل و بلندی‌های جولان رخ داده است،ایران هدایت می‌کرده است.


اسرائیل از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه چند حمله به داخل این کشور از جمله در منطقه بلندی‌های جولان انجام داده است، از جمله در ماه ژانویه سال جاری میلادی که بالگردی اسرائیلی با راکت خودروهای حامل شش عضو حزب‌الله لبنان و فرماندهی ایرانی را در جولان سوریه هدف قرار داد.


ایران اعلام کرد که در آن حمله یکی از فرماندهان سپاه پاسداران به نام سرتیپ «محمدعلی الله‌دادی» شهید شد. همچنین منابع اسرائیلی مدعی شدند که افراد هدف گرفته شده، مشغول عملیات تجسس برای انجام حمله‌ای علیه اسرائیل بودند ولی سپاه پاسداران اعلام کرد که سرتیپ «الله‌دادی» برای کمک به دولت و ملت سوریه در مقابله با تروریست‌های تکفیری به این کشور عزیمت کرده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر