صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

وزیر علوم: در بازبینی رشته‌ها، توسعه کارورزی و کارآموزی مورد توجه است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بازبینی رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف اظهار کرد: در بازبینی رشته‌ها توسعه کارورزی و کارآموزی مورد توجه است.
کد خبر : 33615

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمد فرهادی در مراسم نخستین جشنواره اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی در دومین جشنواره حرکت با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای بیش از 1000 مرکز فعال، نیم میلیون دانشجو و 40 هزار مدرس است گفت: «باید دقت کرد که براساس اهداف، فارغ‌التحصیلانی از این دانشگاه خارج شوند که بتوانند با کار آفرینی در خدمت صنعت باشند.»


وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای تدوین برنامه ششم توسعه، در زمینه علم و فناوری بیان کرد: «11 سیاست مورد تاکید ایشان در حوزه علم و فناوری است که یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها، گسترش آموزش‌های مهارتی است که باید به آن بسیار توجه شود. ما در دوره‌های مختلف نیازمند فارغ‌التحصیلان و دانش‌ آموختگان هستیم. همه نباید مقاطع تحصیلات تکمیلی را طی کنند.»


وزیر علوم با بیان اینکه تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های ما عمدتا تئوریک است، افزود: «میزان کار تجربی اندک است و دانشگاه‌ها باید ماموریت‌گرا و نسل سوم باشند.»


وی در مورد حضور اساتید و دانشجویان در واحدهای صنعتی تصریح کرد: «بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت صنعت امضا شده، فرصت‌های مطالعاتی اساتید در محیط‌های صنعتی فراهم آمده است. دانشگاه جامع علمی کاربردی باید در این مسیر بیش از پیش قدم بردارد زیرا این دانشگاه از ابتدا بر همین اساس شکل گرفته است.»


وزیر علوم در پایان با تاکید بر اینکه ارزیابی مراکز علمی کاربردی به شدت مورد توجه است، خاطر نشان کرد: «این موضوع که تعداد زیادی مرکز علمی کاربردی در حال فعالیت باشند؛ اما دانش‌آموختگان این مراکز از مهارت کافی برخوردار نباشند، مورد توجه نیست، هم‌چنین وزارت‌خانه در زمینه ارزیابی‌ حساس است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر