صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«دنگ شو» به برج میلاد می‌رود + ویدئو

کنسرت گروه «دنگ شو» 2 شهریورماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.
کد خبر : 33265

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، این کنسرت 2 شهریور ماه ساعت 17:30 و 21:30 در مرکز همایش های برج میلاد تهران راجرا خواهد شد.


گروه موسیقی «دنگ شو» که طی چند ماه گذشته آلبوم پرفروش «اتاق گوشواره» را روانه بازار موسیقی کرده بود، در ادامه تور کنسرت های داخل کشور خود، دوم شهریور ماه امسال در مرکز همایش‌های برج میلاد به تهیه کنندگی موسسه آوای فروهر میزبان طرفداران خود خواهد بود.


دنگ شو نام گروه موسیقی‌ای است که در ایران شکل گرفت و ژانر موسیقی آن ترانه‌های فولکلور با ویرایش امروزی است.


سال ۱۳۸۳، ایدهٔ تشکیل یک گروه موسیقی با نگرش تازه به ترانه‌های ایرانی و موسیقی مردمی ایران،رضا شایا و طاها پارسا - دو برادر ایرانی را بر آن داشت که مطالعات و جستجوهای خود را در این زمینه، در کنار فعالیت‌های اصلی خود، آغاز کنند. سال ۱۳۸۵، کامل تر شدن ایده‌ها منجر به انتخاب نام و ثبت رسمی دنگ شو به عنوان گروه موسیقی شد. در سال ۱۳۸۶، آشنایی دو برادر با صمد طالقانی که تجربهٔ سال‌ها مدیریت گروه‌های موسیقی را در کارنامه خود داشت و نخستین کنسرت رسمی گروه در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار شد که با استقبال ویژه شنوندگان و مطبوعات روبرو شد. در سال ۱۳۸۷ ضبط اولین آلبوم رسمی گروه در تهران آغاز شد و هم‌زمان، دنگ شو به برگزاری اجراها، حضور در مجامع هنری و فستیوال‌ها مبادرت می‌ورزید. در سال ۱۳۸۹ اولین آلبوم رسمی گروه به نام " شیراز چل ساله " توسط کمپانی بماهنگ منتشر شد. استقبال ویژه شنوندگان از اولین آلبوم گروه دنگ شو در سرتاسر جهان و در خواست برای بر گزاری کنسرت، موجب شد دنگ شو تور دور دنیای "شیراز چل ساله " را از ابتدای سال ۱۳۹۰ آغاز کند. دنگ شو از ابتدا، با ساخت موسیقی متن فیلم، با سینما در ارتباط بوده است. تا پایان سال ۱۳۸۹، چند فیلم ایرانی و غیر ایرانی با موسیقی دنگ شو روی پرده سینماها رفته است و یا از تلویزیون پخش شده است.


آنها برای کارگردانهای بسیاری از جریان اصلی سینمای ایران موسیقی فیلم نوشته‌اند که از جمله آنها کمال تبریزی و ایرج کریمی بوده‌اند.


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: برج میلاد موسیقی
ارسال نظر