صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

گشت‌های پلیسی در راه‌آهن گرگان - اینچه برون مستقر می‌شوند

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق با تشریح حادثه سرقت پیچ‌های ریل قطار محلی گرگان - اینچه برون و خروج قطار از خط، گفت: از این پس گشت‌های پلیسی و نامحسوس برای محافظت از ریل‌های قطار و جلوگیری از سرقت آنها در راه‌آهن شمال شرق فعال می‌شوند.
کد خبر : 33261

محمدرضا قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه سرقت پیچ‌های ریل برای نخستین بار در راه‌آهن شرق کشور رخ داده است، افزود: باز شدن پیچ ریل‌ها با دست امکان‌پذیر نیست و سارقان با استفاده از آچار مخصوصی اقدام به این کار کرده‌اند، به همین دلیل ما تمهیدات لازم را برای مقابله با این امر اندیشیده‌ایم.


وی تصریح کرد: متاسفانه در اثر سرقت پیچ‌های این خط 6 چرخ قطار از ریل خارج شد، اما خوشبختانه هیچ یک از 70 مسافر قطار دچار آسیب نشدند. البته خروج قطار از ریل، راه‌آهن را متحمل ضرر و زیان کرد.


قربانی درباره میزان خسارت وارده به قطار اظهار کرد: در حال حاضر برآوردی از میزان خسارت نداریم، اما این قطار برای تعمیر صبح امروز به گرگان فرستاده شد.


مدیرکل راه‌آهن شمال شرق تاکید کرد: با اتمام تعمیرات واگن‌ها این قطار ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن و احتمالا تا 4 روز آینده دوباره برای حمل مسافر در سیر قرار می‌گیرد.


به گفته قربانی، 600 پیچ و مهره از خط آهن این مسیر به سرقت رفته و در طول 125 متر هیچ نگهدارنده ریلی وجود نداشته است.


گفتنی‌است، ریل باس (قطار اتوبوسی) گرگان - اینچه برون در محدوده ایستگاه یامپی از توابع شهرستان مرزی آق‌قلا در استان گلستان روز گذشته به علت باز شدن پیچ ریل‌ توسط سارقان از خط خارج شد.


ریل باس محلی گرگان - اینچه برون چند روز پیش مورد بهره‌برداری قرار گرفته و بهای بلیت آن برای حدود 80 کیلومتر 2 هزار و 500 تومان است.


شهر مرزی اینچه برون به سبب استقرار پایانه و گمرک و بازارچه مرزی در آن و ترانزیت کالا بین ایران و کشورهای آسیای میانه دارای اهمیت راهبردی است.


انتهای پیام/

برچسب ها: راه‌آهن گرگان
ارسال نظر