صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

با تسهیلات 10 میلیون تومانی ازدواج چه کالاهایی می‌توان خرید؟

بانک مرکزی به تازگی اعلام کرده است که متقاضیان وام ازدواج می‌توانند به جای دریافت وجه نقد،‌از تسهیلات خرید کالای با دوام استفاده کنند. سقف این خرید 10 میلیون تومان است و خرید کالای ایرانی در این روش الزامی است.
کد خبر : 33243
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، با ابلاغ این بخشنامه زوج‌های مشمول دریافت وام ازدواج می‌توانند به جای دریافت وام به صورت نقدی، از تسهیلات فروش اقساطی استفاده کنند. تسهیلات مزبور توسط تولیدکنندگان و فروشندگان متقاضی عرضه کالاهای بادوام داخلی، ارایه می‌شود و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی صرفاً موظف به تضمین پرداخت اقساط به درخواست فروشنده و پس از اخذ تضامین لازم از زوجین هستند.

این کا رهم به ایجاد رونق تولید داخلی و گردش اقتصادی تولیدکنندگان می‌انجامد و هم سقف بهره‌مندی زوج‌های جوان از تسهیلات بانکی را افزایش می‌دهد.


رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با اشاره به اینکه این طرح در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی طرح خوب و مناسبی است، گفت: اولویت با منافع مردم است و باید این طرح به گونه‌ای اجرا شود که در وهله اول مردم از آن منتفع شوند.


محمد طحان پور به خبرنگار آنا گفت: در راستای اجرای این طرح باید برندهای داخلی درجه یک در اختیار زوج‌ها قرار گیرد، نه اینکه با ارائه محصولات بی‌کیفیت مردم دچار مشکل و سختی شوند.


وی با در پاسخ به این سوال که آیا با این مبلغ می‌توان برای شروع یک زندگی وسایل و لوازم مورد نیاز را تهیه کرد، گفت: قطعا با این مبلغ می‌توان وسایل ضروری را تهیه کرد، ولی ما در صددیم سبدهای متنوعی از کالاهای ضروری را در اختیار زوج‌ها قرار دهیم.


طحان پور اظهار کرد: با این مبلغ می‌توان یک دستگاه تلویزیون 32 اینچ، یک دستگاه ماشین لباسشویی 6 کیلویی اتوماتیک، یک دستگاه اجاق گاز 5 شعله فردار، یک دستگاه یخچال فریز 20 فوت یا دوقلو (یخچال و فریز)، یک دستگاه سه کاره آب میوه‌گیری و مخلوط‌کن، یک تخته فرش ماشینی 9 یا 12 متری، یک دستگاه اتو و یک دستگاه جاروبرقی که همه آنها ایرانی هستند، خریداری کرد.


وی با تاکید بر اینکه اتحادیه پیشنهادهایی برای نظارت بر این طرح مطرح کرده است، گفت: چون تولیدکنندگان ذی‌نفع هستند، قطعا درصدد تبلیغ محصولات خود برمی‌آیند، ولی اتحادیه در این زمینه بی‌طرف است و می‌تواند با نظارت بر اجرا مانع متضرر شدن مردم شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر