صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷
روحانی:

در مذاکرات هسته‌ای از زبان سرخه‌ای استفاده کردیم

رئیس‌جمهور در جمع مردم سرخه گفت: در زمان جنگ همیشه بیسیم‌چی‌ها از زبان سرخه‌ای استفاده می‌کردند. ما هم در مذاکرات هسته‌ای از این زبان استفاده کردیم.
کد خبر : 331701

به گزاش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی امروز در جمع پرشور مردم در حسینیه شهدای سرخه، توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان و سرخه را ضروری خواند و اظهار داشت: سرزمین پر برکت سرخه پرورشگاه انسان‌های عالم، عارف و مجاهد همچون آیت‌الله فیض و حجت‌الاسلام‌والمسلمین نطنزی است.


رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: هرچند همه استان‌ها و همه ایران انقلابی بوده‌اند، اما این واقعیت است که انقلاب در ایران از این سرزمین شروع شد. مردم سرخه در این دیار معروف به ایمان و یکپارچه پای انقلاب بوده‌اند و امروز هم هستند.


روحانی با بیان اینکه در برابر مهر و محبت مردم و جوانان ولایتمدار زادگاهم، خاضع هستم، افزود: در این منطقه افراد انقلابی بودند که ده‌ها نوبت دستگیر شده و به زندان رفتند، اما ایستادگی کردند و برای پیروزی انقلاب مقاومت کردند.


رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم سرخه گفت: مردم سرخه در این دیار معروف به مردم با ایمان بودند، از ابتدا یکپارچه و در محله‌های مختلف برای برگزاری آیین‌های مذهبی و سنتی با یکدیگر همراه بودند.


رئیس‌جمهور با اشاره به محل برگزاری سخنرانی یک حسینیه قدیمی در این شهر است، گفت: ایام عزاداری عاشورا در همین تکیه برگزار می‌شد و همه از محله‌های مختلف در اینجا جمع می‌شدند و نخل روز عاشورای تکیه سرخه، نشان عشق مردم به خاندان رسالت بود. این دیار سرزمین عشق به ائمه بوده و عالمان بزرگی داشته و امروز هم طلاب، دانشجویان و مدیران فاضل و سخت‌کوشی در این سرزمین پرورش یافته‌اند.


روحانی که سخنانش با تشویق پی‌درپی مردم حاضر در محل سخنرانی همراه بود، گفت: هر لحظه به وطن و دیارم عشق ورزیده‌ام و در برابر لطف و محبت شما کلمه‌ای ندارم و با لهجه سرخه‌ای گفت که "خیلی دوستتان دارم". "من همیشه به سرزمین و وطن و زادگاهم عشق می‌ورزم. اگر صدها روز در محله‌های مختلف سرخه قدم بزنم، نمی‌توانم خاطرات دوران کودکی را بیان کنم".


وی در ادامه با بیان اینکه دیار کویر، دیار تشنه است و مردم حداقل یک آب آشامیدنی سالم و پایدار از مسئولان می‌خواهند، با اشاره به حضور آقای اردکانیان وزیر نیرو در این سخنرانی، گفت: وعده آقای اردکانیان به مردم سرخه این است که تابستان 99، ان‌شاءالله آب سالم و پایدار به سرخه خواهد آمد و این آب پایدار برای 30 سال آینده سرخه را تضمین می‌کند.


رئیس‌جمهور همچنین یادآور شد: آقای مونسان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به شما قول خواهند داد که یک مرکز و مجتمع فرهنگی تا پایان دولت دوازدهم در سرخه افتتاح کنند.


روحانی در پاسخ به درخواست مردم سرخه برای تأسیس دانشگاه در این شهر، گفت: ان شاء الله برای نیازهای دیگر مردم فکری خواهیم کرد و حتماً اقدام می‌کنیم.


رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود، با اشاره به اماکن تاریخی شهر سرخه از جمله مسجد 40 ستون، آب‌انبار تاریخی و قدیمی سرخه، یخچال طبیعی و دیگر اماکن تاریخی سرخه گفت: آثار گذشته باید به‌عنوان یادگار احیاء شود. این منطقه از نظر گردشگری استعدادهای خوبی دارد.


روحانی در ادامه به زبان سرخه‌ای اشاره کرد و گفت: زبان زیبای محلی سرخه از افتخارات ماست. در دوران جنگ همواره بی‌سیم‌چی‌ها از این زبان استفاده می‌کردند و در این اواخر در مذاکرات هسته‌ای نیز ما از این زبان استفاده کردیم. از زبان سرخه‌ای زیباتر اخلاق، ایمان، محبت و فداکاری مردم سرخه است.


رئیس‌جمهور در پایان تأکید کرد: افتخار می‌کنم که در این دیار به دنیا آمدم و در کودکی اینجا بزرگ شدم.


در دیدار رئیس‌جمهور با مردم سرخه تعدادی از همکلاسی‌های دوران کودکی رئیس‌جمهور در جمع مردم حضور داشتند که یک به یک به رئیس‌جمهور معرفی و رئیس‌جمهور با آن‌ها دیدار و خاطرات گذشته را زنده کرد.


انتهای پیام/4082/4071/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر