صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷
در جریان بررسی CFT؛

مردم نباید مجلس را مقصر مشکلات پیش‌رو بدانند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید مردم مجلس را مقصر مشکلاتی که در سال 98 پیش رو داریم بدانند. 
کد خبر : 331616

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم را در دستور کار داشتند.


شهروز برزگر در موافقت با اصلاحات کمیسیون امنیت ملی در لایحه CFT در پاسخ به محمد دهقان اظهار کرد: اعضای کمیسیون در روز بررسی CFT در کمیسیون امنیت حضور داشتند ما بر مصوبه قبلی که ارجاع شده بود اصرار کردیم در خصوص شرط‌هایی که در قانون اساسی آورده شده تأکید کردیم اگر غربی‌ها شروط ما را نپذیرند ما عضو CFT نخواهیم شد.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: دوستان از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و در جلسه حضور داشتند و نظرات موافق و مخالف گرفته شد.


وی اضافه کرد: در وضعیت کنونی مملکت و شرایط تحریم نباید بهانه به دست دشمن بدهیم و نمایندگان به CFT رأی دهند. برخی از مواد به مجمع تشخیص ارجاع داده شده و موادی که برخلاف قانون اساسی و شرعی است تصویب نشده است. لذا رأی قاطع نمایندگان به این کنوانسیون جوابی برای دشمنان خارجی ومعاندین نظام و کسانی است که می‌خواهند ما را تحریم کنند.


برزگر خاطرنشان کرد: خود تحریمی نکنیم و بهانه به دست دشمن ندهیم در این شرایط باید به کمک دولت برسیم و نفت را بفروشیم و پولش را به کشور بازگردانیم نباید به اروپا وآمریکا بهانه بدهیم.


وی گفت: بهانه کشورهایی که با ما همکاری نمی‌کنند این است که ما جزو CFT نیستیم و وارد این کنوانسیون‌ها نشدیم لذا با تصویب نکردن در مسیر دشمن قدم برمی‌داریم. 


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: نباید مردم مجلس را مقصر مشکلاتی که در سال 98 پیش رو داریم بدانند. 


برزگر گفت: نظر همه کارشناسان از شورای نگهبان و مجمع تشخیص در این لایحه گرفته شده و هیچ سلیقه سیاسی نبوده و برخوردهای سلیقه‌ای  به ضرر مردم و منافع ملی است و ما تک تک در مقابل تصمیمی‌ که خواهیم گرفت مسئولیم. سلیقه‌های جناحی کشور را به سمت رکودسوق می‌دهد.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

برچسب ها: CFT
ارسال نظر