صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدی مطرح کرد:

برگزاری جشن بیستمین سالگرد کانون‌های فرهنگی در دانشگاه تهران

دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه تهران از برگزاری جشن بیستمین سالگرد تشکیل این کانون‌ها در 19 تا 21 آذر خبر داد.
کد خبر : 331298

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، احسان محمدی در نشست خبری برگزاری جشن بیستمین سالگرد تشکیل کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد ضمن تبریک گرامی‌داشت روز دانشجو اظهار کرد: علاوه بر حوزه‌های آموزش و پژوهش که به عنوان رسالت دانشگاه مطرح می‌شود فرهنگ نیز به عنوان اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین رسالت و وظیفه دانشگاه از اهمیت خاصی برخوردار است.


وی با اشاره به نقش محوری کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی در نمود رسالت فرهنگی دانشگاه‌ها افزود: دانشجویانی که در کانون‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند همواره از ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی برخوردار هستند و شاهد هستیم که حتی این دانشجویان بعد از دوران تحصیل و در زمان فارغ‌التحصیلی نیز موفقیت‌های بیشتری در پی فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی دارند.


دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری جشن بیستمین سالگرد کانون‌های فرهنگی عنوان کرد: 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و ما بیستمین سال تأسیس کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی را به منظور تبیین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این کانون‌ها جشن خواهیم گرفت. وجود کانون‌های فرهنگی به برکت انقلاب اسلامی است.


محمدی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی مروج ارزش‌هایی همچون تقویت هویت دینی و ترویج جامعه‌پذیری هستند.


وی درباره اهداف برگزاری جشن بیستمین سالگرد تشکیل کانون‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: بزرگداشت نهاد کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی و 20 سال میراث ارزشمند آن، تبیین معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی این کانون‌ها، ارزیابی عملکرد 20 ساله کانون‌های فرهنگی و ترسیم چشم‌اندازی برای آینده آنها از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.


دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی تهران با اشاره به شعار این جشنواره گفت: 20 سال رویش برای فرهنگ، خلاقیت و مسئولیت اجتماعی شعار جشنواره امسال است. شعار این جشنواره بر مبنای برنامه سوم دانشگاه تهران که کارآفرینی، بین‌المللی شدن و ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی است انتخاب گردیده است.


محمدی با بیان اینکه این جشنواره در روزهای 19، 20 و 21 آذر برگزار خواهد شد اظهار کرد: روز اول جشنواره مربوط به آیین‌گشایش، روز دوم مربوط به برنامه‌های فرهنگی و هنری و همچنین نشست‌های مختلف هم‌اندیشی دبیران کل کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های برتر کشور نشست کتاب و کتابخوانی، شب خاطره، شب شعر،‌ نشست فرهنگی و هنری، اکران فیلم و تئاتر  و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری دیگر برای این جشنواره برنامه‌ریزی شده است.


وی ادامه داد: از دو ماه پیش پویش «من کانونی‌ام» برای ترویج ارزش‌های کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی و پیوستن فعالان فرهنگی به این پویش طراحی و راه‌اندازی شد.


دبیر جشنواره بیستمین سالگرد تشکیل کانون‌های فرهنگی، اجتمای و دینی عنوان کرد: همزمان با این جشنواره از طرح‌های بنیادین کانون‌ها رونمایی خواهد شد که از جمله این طرح‌ها می‌توان به نظام رتبه‌بندی کانون‌ها و تشکیل مجامع کانون‌ها اشاره کرد.


محمدی خاطرنشان کرد از آنجا که هفتمین جشنواره ملی رویش نیز در دانشگاه‌های دیگر در حال برگزاری است فرصت را مغتنم شمرده و جشن بیستمین سالگرد کانون‌ها را همزمان با جشن ملی رویش برگزار خواهیم کرد.


وی با بیان اینکه حدود 80 کانون فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی در دانشگاه تهران فعالیت می‌کنند گفت: این کانون‌ها سه گروه مشاوره‌کننده دارند. یک گروه شورای مرکزی، گروه دیگر شورای عمومی متشکل از دانشجویانی که علاقه خود را برای پیوستن به کانون‌ها اعلام کردند و سطح دیگری که به عنوان مخاطبان کانون‌ها هستند.


دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی دانشگاه تهران عنوان کرد: طبق اساسنامه هر کانون می‌تواند پنج الی هفت عضو شورای مرکزی داشته باشد اما برای شورای عمومی هیچ محدودیتی وجود ندارد و اگر هر سه گروه مشارکت‌کننده در کانون‌ها را در نظر بگیریم جامعه چند هزار نفره‌ای در دانشگاه تهران درگیر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هستند.


وی در پایان درباره فعال بودن تمام کانون‌های فرهنگی در دانشگاه تهران عنوان کرد: کار فرهنگی اجباری نیست به همین دلیل برخی از کانون‌ها فعالیت بیشتری داشته و برخی دیگر در طول سال از فعالیت بسیار کمی برخوردار هستند و فعال بودن یا نبودن کانون‌ها به شورای مرکزی آنها بستگی دارد و اجباری از سوی دانشگاه برای تعداد برگزاری کانون‌ها وجود ندارد.


انتهای پیام/4060/4007/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر