صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس صنعت مطرح کرد:

کیفیت خودرو در سرازیری/ نقش دلار در کاهش تولید خودرو

یک کارشناس صنعت با اشاره به زیان‌دهی خودرسازان گفت: وقتی هزینه‌ها بالا است، حاشیه سود بسیار کم می‌شود و کیفیت خودرو را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
کد خبر : 331225

امیرحسن کاکایی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا در پاسخ به این سؤال که وضعیت خودروها به لحاظ فنی چگونه است و آیا افزایش قیمت دلار بر کیفیت خودروها و قطعات آن تأثیری دارد؟ گفت: واقعیت این است که با افزایش قیمت دلار، کیفیت در خودروها و قطعات آن پایین می‌آید؛ علتش هم این است که وقتی هزینه‌ها بالا رفته، سودآوری از بین رفته و شرکت‌های خودروساز زیان‌ده می‌شوند، بنابراین کیفیت دیگر اولویت نیست.


وی با اشاره به اتفاقاتی که در صنعت خودروی کشور به علت نوسانات ارزی می‌افتد، توضیح داد: نوسانات ارزی سبب می‌شود که حجم تولید خودرو پایین می‌آید، چراکه هیچ شرکتی حاضر نیست، با زیان خودرو تولید کند.


عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم‌وصنعت ایران ادامه داد: به‌زودی اگر این وضعیت ادامه پیدا کند و دولت راهی برای حل مشکلات به وجود آمده پیدا نکند، کل تولید کشور در حوزه صنعت خودروسازی می‌خوابد.


وی بابیان اینکه کم شدن تیراژ تولید خودرو در کشور از نظر کیفی یکسری تبعات دارد، افزود: وقتی هزینه‌ها بالا رود، روند تولید انبوه و تولید پیوسته با توقف روبه‌رو می‌شود و این امر باعث کاهش کیفیت خودروها خواهد شد.


این کارشناس حوزه صنعت با توضیح اینکه همه انتظار دارند که با افزایش دلار بهره‌وری و کیفیت در صنعت بالا رود، گفت: به علت آنکه شرکت‌های صنعتی ما به‌خصوص خودروسازی‌ها و قطعه‌سازان زیان‌ده شده‌اند،  نه بهره‌وری و نه کیفیت در صنایع ما بالا نمی‌رود.


وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی قطعه‌سازان بزرگ زودتر از قطعه سازان معمولی کنار می‌کشند، تصریح کرد: در این شرایط احتمال دارد که حتی قطعه‌سازان بی‌کیفیت در صنعت ظاهر شوند. آن‌هایی که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند؛ پس اینکه در شرایط فعلی کشور انتظار داشته باشیم کیفیت بالا رود، اصلاً درست نیست.


انتهای پیام/4092/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
علی
15:42 - 1397/09/13
بابا همه میدونن چقدر شیک و مجلسی و علنی با پول مردمی پیش خرید کردن در 8 ماه گذشته خودرو هاتون و تکمیل کردین و در مرداد به صورت کاملا حساب شده به نمایندگی هاتون فروختید و اون ها هم با قیمت بازار به ملت بیچاره فروختن، خوردو هایی که باید الان در دست مشتری می‌بود در دست اونایی که پول بی زبونشونو ریختن توی حساب شما وقتی دلار 4200 بود. این ظلمه، ظلمه بزرگیه امیدوارم یک روز ورشکسته بشین و فقط خاطرتون باقی بمونه. امین
سودابه حضرتی
11:48 - 1397/09/13
سود پایینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما خودرو بدرد نخور داخلی را دارید بالای 100 میدین دلالا به خورد مردم بدند
نوید رضایی
11:47 - 1397/09/13
من نمیدونم الان هم که دلار پایین اومده چرا خودرو کماکان گرونه