صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۳۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷
شریفی‌ نیک‌نفس مطرح کرد:

ضعف صنایع پتروشیمی در تنظیم قراردادهای بلندمدت صادراتی

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: فعالان صنعت پتروشیمی و صادرکنندگان این محصولات، مکانیزم تک‌محموله‌ای را در پیش‌گرفته‌اند.
کد خبر : 331208

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از  اتاق تهران، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: ازجمله معضلاتی که صنعت پتروشیمی ایران در آن گرفتارشده است، عدم عقد قراردادهای بلندمدت با مشتریان خارجی است به‌طوری‌که شرکت‌های بزرگ پتروشیمی در داخل کشور قائل به انجام قراردادهای مستمر و بلندمدت با شرکای تجاری خود نیستند و صرفاً به عرضه محصولات به‌صورت تک محموله، بسنده می‌کنند.


مهدی شریفی‌ نیک‌نفس افزود: درصورت عقد قراردادهای بلندمدت و حتی میان‌مدت از سوی شرکت‌های پتروشیمی و صادرکنندگان این بخش با بازارهای بین‌المللی، مشتریان خارجی حتی در شرایط رکود در این بازار نیز موظف به خرید محصولات از ایران می‌شوند و از بازار صادراتی محصولات پتروشیمی ایران از حالت خریدهای مقطعی و فصلی خارج خواهد شد.


به گفته مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران ، عمده شرکت‌های پتروشیمی ایران متأسفانه به این رویکرد در بازار جهانی، التزامی ندارند و تنها به فروش‌های مقطعی و کوتاه‌مدت بسنده کرده‌اند، حال‌ آنکه با عقد قراردادهای بلندمدت و ادامه‌دار با مشتریان خارجی، می‌توان عرضه و صادرات محصولات پتروشیمی را در تمامی شرایط حاکم بر بازار جهانی، تضمین کرد.


انتهای پیام/4094/


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر