ضعف صنایع پتروشیمی در تنظیم قراردادهای بلندمدت صادراتی
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از اتاق تهران، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: ازجمله معضلاتی که صنعت پتروشیمی ایران در آن گرفتارشده است، عدم عقد قراردادهای بلندمدت با مشتریان خارجی است بهطوریکه شرکتهای بزرگ پتروشیمی در داخل کشور قائل به انجام قراردادهای مستمر و بلندمدت با شرکای تجاری خود نیستند و صرفاً به عرضه محصولات بهصورت تک محموله، بسنده میکنند.
مهدی شریفی نیکنفس افزود: درصورت عقد قراردادهای بلندمدت و حتی میانمدت از سوی شرکتهای پتروشیمی و صادرکنندگان این بخش با بازارهای بینالمللی، مشتریان خارجی حتی در شرایط رکود در این بازار نیز موظف به خرید محصولات از ایران میشوند و از بازار صادراتی محصولات پتروشیمی ایران از حالت خریدهای مقطعی و فصلی خارج خواهد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران ، عمده شرکتهای پتروشیمی ایران متأسفانه به این رویکرد در بازار جهانی، التزامی ندارند و تنها به فروشهای مقطعی و کوتاهمدت بسنده کردهاند، حال آنکه با عقد قراردادهای بلندمدت و ادامهدار با مشتریان خارجی، میتوان عرضه و صادرات محصولات پتروشیمی را در تمامی شرایط حاکم بر بازار جهانی، تضمین کرد.
انتهای پیام/4094/
انتهای پیام/