صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷
مهران‌نژاد:

دانشگاه آزاد اسلامی نقش به‌سزایی در جامعه آموزشی کشور دارد

مدیرکل دفتر توانمند‌سازی و مهارت‌های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری نقش به‌سزایی در جامعه آموزشی دارد.
کد خبر : 331040

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لامرد، شهاب مهران‌نژاد همراه علی رضایی رئیس اداره توانمند‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس ظهر امروز از فعالیت‌های دفتر توانمند‌سازی و مهارت‌های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد بازدید کرد.


مهران‌نژاد در حاشیه این بازدید برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت را امری ضروری دانست و اظهار کرد: در کنار تربیت متخصصان و کارشناسان در حوزه‌های مختلف، وجود دوره‌های کوتاه‌مدت و آموزش تخصص‌های مورد نیاز جامعه، بسیار ضروری است که این امر موجب بالارفتن بهره‌وری و کارایی بیشتر دانشجویان, دانش‌آموختگان و اقشار مختلف جامعه خواهد شد.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن بیشترین فضای آموزشی و بیشترین تعداد دانش‌آموختگان، نقش به‌سزایی در جامعه آموزشی کشور ایفا کرده و اقدامات مؤثری در زمینه آموزش کشور  انجام داده که همان رسالت دانشگاه یعنی توانمند‌سازی اقشار مختلف جامعه با آموزش‌ها و تخصص‌های مورد نیاز جامعه است.


مدیرکل دفتر توانمند‌سازی و مهارت‌های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این مسئله موجب شده تا دانشگاه آزاد اسلامی که بزرگترین دانشگاه حضوری در جهان است با داشتن هیأت علمی و کارکنانی توانمند و امکانات و تجهیزات مدرن و به‌روز تدابیری خاص بیندیشد و آموزش‌های خود را منحصر به آموزش‌های کلاسیک ویژه دانشجویان نکرده و تأسیس مرکز توانمندسازی و آموزش‌های کوتاه‌مدت در واحد‌های دانشگاهی از سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی است.


مهران‌نژاد گفت: باید بین دانشگاه و صنعت و جامعه ارتباطی مؤثر  و هدفمند وجود داشته باشد تا جامعه و صنعت بتوانند از  ظرفیت‌های علمی اعضای هیأت علمی و استادان دانشگاه نهایت استفاده را ببرند و این امر باید در جامعه نهادینه شود که دانشگاه آزاد می‌تواند در این زمینه به کمک صنایع و اصناف جامعه بیاید .


در این دیدار سید‌احمد هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد  آمادگی  این واحد را برای برگزاری همه دوره‌های مورد نیاز صنایع و ادارات و سازمان‌های شهرستان اعلام و گزارشی از عملکرد واحد ارائه داد که از مهمترین اقدامات انجام شده می‌توان به همکاری این واحد در برگزاری آزمون استخدامی آلومینیوم جنوب و آموزش پذیرفته شدگان و آماده‌سازی آنان جهت اعزام به کشور چین اشاره کرد.


وی از انعقاد تفاهم‌نامه میان این واحد دانشگاهی و صنایع انرژی بر لامرد خبر داد و اضافه کرد: در آینده شاهد همکاری‌های بیشتر و اقدامات گسترده‌تری در سطح شهرستان و کشور خواهیم بود.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر