صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۰۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
در گفت وگو با آنا

محسن رضوانی: آینده واترپلوی ایران با «چیریچ» روشن است/ کسب سهمیه المپیک موفقیت نیست

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اظهار کرد: امیدوارم با الکساندر چیریچ به صورت کامل با ما به توافق برسد تا بتوانیم به کمک او واترپلوی ایران را به یکی از قطب های آسیا تبدیل کنیم.
کد خبر : 33093

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، محسن رضوانی در دو سال گذشته توانسته انقلاب بزرگی در رشته های آبی کشور ایجاد کند و آینده روشنی را برای این ورزش ها رقم بزند. او در هر 3 رشته شنا، شیرجه و واترپلو موفق بوده و نتایج درخشان کسب شده ورزشکاران رشته های آبی موید موفقیت های رضوانی است. او در آخرین گامی که برای موفقیت فدراسیون خود برداشته الکساندر چیریچ را به ایران دعوت کرده تا وی سرمربی تیم ملی واترپلو شود.


رضوانی در خصوص کارنامه چیریچ که قرار است سرمربی تیم ملی واترپلو شود به خبرنگار ورزشی آنا گفت:« او از سال 1992 عضو تیم ملی صربستان است. وی به عنوان بازیکن توانسته با تیم ملی کشورش نایب قهرمان المپیک آتن شود. همچنین 3 قهرمانی اروپا و یک قهرمانی جهان در کارنامه وی دیده می شود. او عناوین متعدد دیگری در تیم ملی صربستان و تیم های باشگاهی مختلف داشته است. وی از سال 2013 به جرگه مربیان تیم ملی صربستان پیوسته بود.








به غیر از تهران در استان‌های کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان و زنجان مدارس شنا را راه‌اندازی کنیم هر چند اگر همکاری آموزش و پرورش و دیگر نهادهای مرتبط با این موضوع نباشد، شانس موفقیت ما پایین می‌آید

صربستان یکی از بهترین تیم‌های واترپلوی جهان است و مربیان این کشور در هر رده‌ای از تیم‌های ملی این کشور حضور داشته باشند با علم روز واترپلوی جهان در ارتباط هستند.»


وی افزود:« امیدوارم این مربی جوان و آینده‌دار به صورت کامل با ما به توافق برسد تا بتوانیم از دانش بالای وی برای رشد واترپلوی کشور استفاده کنیم. عنوان نخست هفته گذشته صربستان در مسابقات قهرمانی جهان «فینا» بیانگر قدرت بالای بازیکنان و البته مربیان تیم ملی واترپلوی این کشور است.»


رئیس فدراسیون شنا با اشاره به این موضوع که انتظار ندارد چیریچ تواند در بازی‌های المپیک ریودوژانیروز کار بزرگی انجام دهد، خاطرنشان کرد:« هدف اصلی فدراسیون از جذب این مربی جوان و آینده‌ادار حضوری موفق در مسابقات قهرمانی آسیا 2018 و همچنین بازی‌های آسیایی 2019 است. ما به خوبی می‌دانیم چیریچ در یک سال نمی‌تواند معجزه و قدرت واترپلوی ایران را همسطح تیم‌های درجه یک جهان کند اما این مربی صرب در عرض 2 تا 3 سال ما را به قدرت اول آسیا و یکی از بهترین تیم‌های دنیا تبدیل خواهد کرد.»


وی ادامه داد:« الکساندر چیریچ کاپیتان تیم ملی صربستان بوده و در دو سال گذشته در تیم‌های جوانان و امید صربستان عملکرد موفقی داشته است. او علاوه بر اینکه سرمربی تیم ملی واترپلوی جوانان خواهد شد به عنوان مشاور تیم ملی واترپلوی جوانان نیز به فعالیت خواهد پرداخت تا در آینده‌ای نه چندان دور جوانان بتوانند خود را با این مربی هماهنگ کنند و تیمی قدرتمندتر از گذشته در واترپلو داشته باشیم.»


رضوانی در ادامه این گفتگو با اشاره به پروسه طولانی مدتی که شنای ایران برای رسیدن به مدال المپیک باید طی کند، بیان داشت:« شنای ایران اگر می‌خواهد جزو برترین تیم‌های جهان شود باید یک پروسه 6 تا 7 ساله را طی کند. راهی که باعث شد امروز شناگران چینی عناوین مختلف قهرمانی جهان را تجربه کنند. باید بپذیریم شنای آسیا این روزها نه تنها از دنیا عقب نیست بلکه قدرت‌های جهان در این قاره هستند. در حال حاضر بعد از چین، ژاپن و کره‌جنوبی هم جزو تیم‌هایی هستند که عناوین جهانی را به دست می‌آورند و در این میان ایران با این همه پتانسیل از این کشورها عقب است.»








امیدوارم با الکساندر چیریچ به صورت کامل با ما به توافق برسد تا بتوانیم از دانش بالای وی برای رشد واترپلوی کشور استفاده کنیم. عنوان نخست هفته گذشته صربستان در مسابقات قهرمانی جهان «فینا» بیانگر قدرت بالای بازیکنان و البته مربیان تیم ملی واترپلوی این کشور است

وی اظهار کرد:« ما در دو سال اخیر سعی کرده‌ایم کارمان را گلخانه‌ای جلو ببریم. این شیوه کار نتیجه موردنظرمان را به همراه نخواهد داشت چرا که پس از چند سال با کمبود شناگرانی روبه‌رو می‌شویم که ذاتا شناگر هستند. ما نباید به چند نفری که موفق شدند رکوردهای قبلی را جابه‌جا کنند دلخوش باشیم. ما باید راهی را برویم که هر ساله شاهد ترقی رکوردهای شناگران‌مان باشیم تا به مدال‌های جهانی در مسابقات معتبر برسیم. اینکه کسب سهمیه المپیک را نتیجه خوبی بدانیم اشتباه بزرگی است. حضور در المپیک با کسب مدال المپیک عملکرد درخشانی است.»


رئیس فدراسیون شنا تاکید کرد:« تنها راه‌حل پیشرفت شنای ایران تاسیس مدارس ورزش‌های پایه در سرتاسر کشور است. راهی که هنوز آموزش و پرورش در انجام آن ناموفق بوده است. با این حال ما توانسته‌ایم به غیر از تهران در استان‌های کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان و زنجان مدارس شنا را راه‌اندازی کنیم هر چند اگر همکاری آموزش و پرورش و دیگر نهادهای مرتبط با این موضوع نباشد، شانس موفقیت ما پایین می‌آید. امیدوارم که در این راه تنها نباشیم و در آینده شاهد تبلور شناگران‌مان در میادین جهانی باشیم. راهی که به المپیک 2020 توکیو ختم می‌گردد.»


رضوانی در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان این نکته که شیرجه‌ روهای ایران در حال حاضر در اردوی تدارکاتی تیم ملی شیرجه هستند، تصریح کرد:« هدف اصلی ما از برگزاری این اردو آمادگی هر چه بیشتر ملی‌پوشان شیرجه‌ جهت حضوری موفق در رقابت‌های قهرمانی آسیا تایلند است. اگر خدا بخواهد و بچه‌ها همت کنند می‌توانیم در این مسابقات درخشش قابل قبولی داشته باشیم و سهمیه حضور در المپیک را کسب کنیم.»


رئیس فدراسیون شیرجه با اشاره به این موضوع که بودجه این فدراسیون کمتر از 2 میارد تومان بوده، گفت:« برای فدراسیونی که 3 رشته مدال‌آور در امپیک دارد، چنین بودجه‌ای خیلی کم است. اما چه کنیم که وزارت ورزش نمی‌تواند به ما کمک بیشتری کند. با این حساب فکر کنم فدراسیون شنا، شیرجه، و واترپلو فدراسیون ،فرشته‌ای است که با این بودجه اندک چنین موفقیت‌هایی را کسب کرده است.»







انتهای پیام/

برچسب ها: محسن رضوانی
ارسال نظر