لزوم آموزش علم آبوهوا به دانشآموزان
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاههای جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از فیز، اخیراً سازمان ملی ارزیابی آبوهوا آمریکا نهادهای آموزشی را تشویق کرده است تا فرصتی ایجاد کنند و موضوعات آبوهوایی را به کلاسهای درس در تمامی مقاطع تحصیلی بیاورند.
مایکل ویسشن پروفسور زمینشناسی و علوم سیارهای در دانشکده علوم انسانی دانشگاه واشنگتن بر این باور است که علم آبوهوا باید به دانشجویان و دانشآموزان در هر مقطعی و حتی کودکان نیز آموزش داده شود.
ویسشن تاکنون بیش از 30 کتاب درسی تألیف کرده است. وی همچنین بیانیه تدریس علوم آبوهوایی را نوشته که توسط هیأت مدیره انجمن ملی معلمان علوم در سپتامبر سال جاری تصویب شد. اعضای انجمن ملی معلمان علوم شامل بیش از 50 هزار معلم و مربی از سطح مهدکودک تا دبیرستان میشود.
براساس انجمن ملی معلمان علوم آمریکا، آموزش و تدریس علوم آبوهوایی و تغییرات اقلیمی به دانشآموزان و محصلان و تأثیر انسان روی این روند بسیار مهم است. آموزش و تدریس علم در مدارس باید متحول شود. چارچوب و استانداردهای جدیدی برای تدریس مسائل علمی در مدارس ایجاد شده است تا تمرکز اصلی تدریس علوم روی تعدادی از ایدههای بزرگ جهانی از جمله تغییرات اقلیمی متمرکز شود.
بدینترتیب دانشآموزان در هر مقطع تحصیلی یاد میگیرند که برای مراقبت از زمین چه کارهایی (مانند بازیافت، محدود کردن زباله و دورریز و استفاده مجدد از مواد) میتوانند انجام دهند. دانشجویان نیز میتوانند یاد بگیرند اطلاعات بیشتری در زمینه تولید گازهای گلخانهای و تأثیر آن بر کره زمین کسب کنند.
انتهای پیام/4021/
انتهای پیام/