صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۰۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷
قهرمان فوتبال نمایشی:

دوست دارم ورزش فری‌استایل را توسعه دهم

نماینده فری‌استایل ایران گفت: می‌خواهم ورزش فری‌استایل را توسعه دهم و هر ماه دو ورزشکار به این رشته معرفی می‌کنم.
کد خبر : 330421

احمدرضا فلسفی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص اینکه از چه زمانی ورزش فری‌استایل را آغاز کرد، گفت: من هشت سال پیش فوتبالیست بودم و در تیم شهرداری‌تهران بازی می‌کردم. به تیم ملی جوانان دعوت شدم اما به دلیل مصدومیتی که برایم ایجاد شد ناچار شدم از فوتبال خداحافظی کنم.


وی افزود: به‌جایِ آنکه زانوی غم بغل بگیرم وارد ورزش فری‌استایل شدم و شاید اگر فوتبالیست باقی می‌ماندم به اندازه الان خوشحال نبودم.


نماینده فری‌استایل ایران خاطرنشان کرد: پس از سه سال تمرین به مسابقات جهانی جمهوری چک رفتم و توانستم در حضور 300 فری‌استایلر در آیتم تک نفره رتبه نهم را به دست آورم. این موضوع انگیزه من را افزایش داد و سال‌هاست که در ورزش فری‌استایل باقی ماندم.


وی درخصوص مسابقاتی که سال 2018 در آن شرکت کرده است، گفت: امسال در مسابقات آرنولد اسپرت برزیل شرکت کردم و به عنوان نایب‌قهرمانی دست پیدا کردم. در مسابقات آزاد جهانی لوباش لهستان به عنوان چهارمی رسیدم. در مسابقات آسیایی فیلیپین نیز در رده چهارم قرار گرفتم. اخیراً در مسابقات جهانی ردبول استریت استایل در ورشو لهستان جزء 16 نفر برتر قرار گرفتم. این مسابقات، رقابت‌های رسمی و جام جهانی هنرهای نمایشی با توپ است که در استیج فاینال جزء 16 نفر برتر ایستادم. ضمن اینکه من در سال 2015 در مسابقات رسمی اندونزی به عنوان داور شرکت کردم.


فلسفی درباره اینکه مشکلات مالی دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: تا خدا را دارم هیچ غمی ندارم. کسی که تلاش می‌کند خدا به کمکش می‌آید. باید کل روز را تمرین کنم و چون شاگرد دارم از طریق آموزش به این شاگردها درآمدزایی می‌کنم، البته کار من بیشتر عشق است و دوست دارم ورزش فری‌استایل را توسعه دهم. من با راه‌اندازی آکادمی پرشین‌بال، ماهی دو بازیکن به ورزش فری‌استایل معرفی می‌کنم. الان 100 نفر در ایران حرفه‌ای این ورزش را ادامه می‌دهند در حالی که سال 2010 فقط چهار نفر بودیم.


وی در خصوص مسابقاتی که در آینده پیش‌رو دارد، گفت: 10 روز دیگر در مسابقات آسیایی ویتنام شرکت خواهم کرد. من به همراه احسان موسوی، سینا موفق و محمدسعید محمدزاده تلاش خواهیم کرد تا ایران را قهرمان آسیا کنیم. تیم ژاپن با پنج قهرمانی بزرگترین رقیب ما محسوب می‌شود.


انتهای پیام/4051/4048/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
شاهین صادقی
09:12 - 1397/09/11
باید به ورزش فری استایل بها داد.
شاهد مهدوی
09:10 - 1397/09/11
تا می‌تونید از این مصاحبه‌ها بگیرید.