صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

درخواست کمک مالی آژانس برای نظارت بر توافق هسته‌ای ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دو هفته دیگر در نشستی شرایط تامین منابع مالی برای نظارت بر توافق هسته‌ای ایران را بررسی می‌کند.
کد خبر : 32930

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، این نشست روز 25 آگوست (چهارم شهریور) در مقر این نهاد در وین برگزار می‌شود و در آن نحوه تامین این منابع به منظور نظارت بر نحوه اجرای توافق از سوی طرفین مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


بر اساس این گزارش، آژانس بر اساس مفاد توافق موظف است درباره اینکه ایران اقدام‌های ضروری برای کاهش فعالیت‌های هسته‌ای خود را که در توافق 14 جولای به آن اشاره شده است، گزارش تهیه کند و آن را به شورای حکام ارائه دهد. بدون تایید آژانس درباره عمل کردن ایران به تعهداتش، امکان لغو تحریم‌ها وجود ندارد.


در عین حال انتظار نمی‌رود که در چند ماه آینده آژانس گزارش نهایی خود را در این‌باره ارائه دهد و این احتمال وجود دارد که نظارت آژانس بر اجرای توافق از سوی ایران مدت‌ها پس از گزارش‌های اولیه نیز ادامه داشته باشد.


سرج گاس، مدیرکل روابط عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: نشست شورای حکام در این‌باره سه‌شنبه دو هفته آینده برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود که در این نشست یوکیا آمانو گزارشی درباره درخواست‌های آژانس از کشورهای عضو شورای حکام درباره مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت ارائه دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر