صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷
محمد محقق:

دشمنان اسلام دنبال گسترش تفرقه و تکفیر هستند

معاون دوم رئیس اجرایی افغانستان گفت: دست تفرقه‌انداز دشمنان اسلام امروز در کار است و با شعار تفرقه‌ بینداز و حکومت کن به دنبال گسترش تفرقه و تکفیر هستند.  
کد خبر : 329221

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «محمد محقق» شب گذشته در مراسم اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد گفت: «وحدت میان امت اسلامی یک واجب دینی و اسلامی است و باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم. باتوجه به احادیث مبتنی بر وحدت باید به این موضوع توجه کرد تا بتوان در مقابل دسیسه‌های دشمن ایستاد. دشمنی که می‌خواهد بر منابع امت اسلامی چنگ بزند و با تفرقه میان امت اسلامی نزاع ایجاد کند.»


معاون دوم رئیس اجرایی افغانستان افزود: «دست تفرقه‌انداز دشمنان اسلام امروز در کار است و امروز آنها از راه شعار تفرقه‌ بینداز و حکومت کن به دنبال ایجاد تفرقه و تکفیر میان مسلمانان هستند».


وی تصریح کرد: «اگر مسلمانان از هر مذهب و جریانی همدیگر را در آغوش بگیرند و کلمه لا اله الا الله محمد رسول الله را شعار خود قرار دهند، درخت تنومند اسلامی استوار خواهد ایستاد. تنها راه غرب برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان تکفیر است تا بتوانند به‌این‌وسیله مسلمانان را دچار مشکل کنند».


«محقق» با بیان اینکه پدیده تکفیر ریشه تاریخی دارد، تأکید کرد: «پدیده تکفیر از نیم قرن اخیر میان برخی افراطیون رایج شده و اوج آن بعد از سال 2000 بود که با ایجاد برخی جریان‌های تندرو و گسترش آن در برخی کشورهای اسلامی همچون عراق و سوریه اقتصاد و آثار تاریخی این کشورها را نابود کردند. امروز نیز ملت‌های جهان بیدار شده‌ و مقابل آنها ایستاده‌اند و می‌بینیم که تکفیری‌ها در عراق و سوریه شکست خورده‌اند».


معاون دوم رئیس اجرایی افغانستان گفت: «افغانستان مظلوم 40 سال است در آتش کمونیسم و تروریسم می‌سوزد و این کشورِ به‌خون‌نشسته در خون دست‌وپا می‌زند. در افغانستان جماعت‌هایی هستند که میانشان برادرکشی به‌راه افتاده است و دنبال تفرقه میان شیعه و سنی هستند. نخستین کار آنها گروگان گرفتن زنان و مردان قوم هزاره زابل بود. آنها بیش از 25 انفجار در مراکز شهری و مساجد کابل و دیگر نقاط این کشور به‌راه انداختند و در عملیات استشهادی 100 نفر را شهید و زخمی کردند. ماحصل این انفجارها 2 هزار و 500 شهید و زخمی بوده است».


وی افزود: «آخرین اقدام آنها جنایت در آغاز هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) بود که علمای افغانستان در هتلی در کابل جشن گرفته بودند و تروریست‌ها آنجا را هدف قرار دادند. این حادثه زمانی رخ داد که فردی مشغول قرائت قرآن بود و عامل انتحاری خود را منفجر کرد و باعث برجای ماندن بیش از یک‌صد شهید و زخمی شد».


وی تأکید کرد: «امروز قدس محور وحدت مسلمانان است و ما در عین حالی که وحدت مسلمانان را می‌خواهیم، خواهان این هستیم که امت‌های اسلامی مراقب تفکرات تکفیری باشند».


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر