دو ساعت زمان برای پاسخگویی به تیکتهای دانشجویان
دبیرکمیته اصناف و اسکان شورایصنفی_دانشجویی دانشگاه فردوسی درگفتگو با خبرنگار حوزه صنف گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در تشریح سیستم مدیریت درخواست تیکتینگ گفت: سیستم تیکتینگ دانشگاه فردوسی از سیستمهای موجود در سایر دانشگاهها به لحاظ پیگیری و شفافیت در آن متفاوت است، طرح پایلوت این سیستم در دانشگاه فردوسی اجرا میشودکه طرح اصلی ونهایی آن گسترده و کامل میباشد.در این سیستم تمامی درخواستهای دانشجویان و مشکلات حوزهی صنفی_دانشجویی از این طریق به کارشناسان مربوطه به صورت مستقیم ارسال میشود و دانشجو میتواند تیکت ارسالی خود را مرحله به مرحله پیگیری کرده و از وضعیت آن در هر مرحله مطلع باشد.
این فعال دانشجویی در تشریح این سیستم افزود: تیکت یک درخواست انجام کار است که از طرف کاربر ایجاد می شود و هر تیکت یک یا چند مسئول پیگیری و یک یا چند مجری دارد، که دانشجو باید از طریق پورتال ورود به سیستم اقدام و بعد از تکمل فرم میتواند نظرات و پیشنهادات خود را ارسال نماید، این سیستم توسط یک گروه پشتیبانی مدیریت شده و هر بازخورد و گزارش ارسالی از طریق دانشجو مورد بررسی قرار گرفته و بلافاصله به سوالات پاسخ داده می شود.
وی بیان نمود: دانشجو میتواند بعد از ارسال تیکت، آن را حذف و یا ویرایش نماید و همچنین میتواند گردش مرحلهای وضعیت تیکت خود را نیز مشاهده نماید و اپرطور نیز میتواند از طریق همین سیستم فایل و اسناد لازم را به تیکت ضمیمه و در ادامه وضعیت تیکت کاملا برای فرد قابل مشاهده و قابل پیگییری می باشد.
فروزان گفت: اپراطور در صورت لزوم میتواند تکت را به یک کارشناس دیگری ارجاع یا انقال بدهد و تمامی این مراحل برای دانشجو قابل مشاهده است و مدیران و مسئولین دانشگاه و همچنین اعضای شورای صنفی میتوانند تمامی گزارشات را به صورت نمودار مشاهده و پیگیری نمایند.
دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه مشهد اظهار کرد: مرکز تحقیقات دانشگاه فردوسی برای اولین بار این شیوه را در پیش گرفته، که این سیستم از شفافیت بالایی برخوردار بوده و گردش تیکت، خطاها و گزارشا ت نیز قابل مشاهده است. به عبارتی در این سیتم کاملا مشخص میشود که تیتک درحال گردش درکدام مرحله بوده و در اختیار چه کسی است و کارشناس باید در زمان بخصوصی تیتک را گزارش داده و پیگیری نماید و مدت زمان پاسخگویی به هر تیکت در این سیستم حداکثر دو ساعت اعلام شده است.
عضو شورای صنفی_دانشجویی دانشگاه مشهد کار دانشجویی را از مسائل قابل پیگیری در این دانشگاه اعلام کرده و این مورد را نیز جزء اصلی ترین مشکلات سایر دانشگاهها نیز عنوان کرد.
وی اظهار کرد: سعی ما بر این است که مشکلات و پیشنهادات دانشجویان بصورت سازماندهی مطرح و پیگی شود و معتقدیم که نباید موضوعی باعث شود که حیثیت دانشجو و دانشگاه لکهدار شود و الحمدالله تا بحال مسئولین دانشگاه در پیگیری مشکلات صنفی دانشجویان تعامل و همکاری ویژهای با ما داشتند و ما نیز از این خرسندیم که توانستیم، حلقه اتحاد و وحدت لازم را با حفظ ارزشها و آرامش فضای دانشگاه با دانشجویان و مسئولین دانشگاه به درجهی خوبی برسانیم. هر چند پیگیری برخی از مشکلات که آن هم به لحاظ مشکلات اقتصادی تا بحال نتیجه نداده است اما خوشبختانه در چندین موارد رئیس دانشگاه شخصا در بازدیدهای میدانی و درجمع دانشجویان صحبتهای دانشجویان را شنیده و پاسخهای لازم را نیز ارائه داده اند.
علی فروزان دبیر کمیته اصناف و اسکان شورایصنفی_دانشجویی دانشگاه فردوسی در پایان در خصوص آفتهای شورای صنفی گفت: جو سیاست زده شده و این که تعدادی تلاش کنند تا از قدرت شورای صنفی بهره ببرند قطعا موجب تظعیف و بیاعتمادی به شورای صنفی و در نتیجه باعث آسیب جدی این شورا خواهد شد. برخی ناآگاهان وارد شورای صنفی می شوند، صرفا به این جهت که قدرت شورای صنفی در دست حزب و جریان سیاسی مقابل نباشد که شخصا به شدت با این قضیه مخالفم و شورای صنفی_دانشجویی تنها تشکلی است که در برخی موارد حقوقی میتواند موضوع را به جد پیگیری نماید.
انهتای پیام/4108/ 4107
انتهای پیام/