صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۱۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷
پورمختار:

مافیای صنعت خودروسازی غیرقابل نفی است

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی گفت: همواره در بخش‌های مختلف شاهد برخی مافیا‌ها هستیم و وجود مافیا در حوزه خودرو نیز امری غیرقابل نفی است.
کد خبر : 328320

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، محمدعلی پورمختار با اشاره به عدم پیشرفت محسوس در ساخت و تولید خودروی داخلی اظهار کرد: موضوع خودرو در کشور دچار نقایص و معایب عمده‌ای است که البته این مشکل مختص امروز نیست بلکه از سال‌های قبل وجود داشته است.


وی با بیان اینکه دولت‌ها در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده‌اند و نتوانسته‌اند آنچه که شایسته بوده اعمال و مدیریت کنند افزود: متأسفانه سوءمدیریت در این موضوع موجب شده تا نتوانیم یک خودروی مناسب که در شأن و نیاز مردم باشد را تولید کنیم و همچنان نیاز به واردات خودرو علی‌رغم هزینه‌های بالا  در بازار وجود دارد.


پورمختار با اشاره به وجود مافیای صنعت خودروسازی گفت: همواره در بخش‌های مختلف شاهد برخی مافیا‌ها هستیم و وجود مافیا در حوزه خودرو نیز امری غیرقابل نفی است. سود‌های کلانی که از قبل واردات قطعه نصیب برخی از اشخاص می‌شود و آن‌ها اجازه نمی‌دهند که این روند به کار خود پایان دهد نشان‌دهنده وجود مافیا در این صنعت است.


نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار با تأکید بر اینکه ساخت قطعات خودرو در داخل سخت‌تر از ساخت تجهیزات پیچیده موشکی، ماهواره‌ای و نظامی نیست تأکید کرد: حتی برخی افراد اعلام آمادگی برای تولید بخش‌های رایانه‌ای سیستم خودرو را داشته‌اند، اما برخی دست‌ها در این زمینه اجازه نداده است که این موضوع محقق شود.


پورمختار با تأکید بر اینکه منفعت این افراد در واردات است یادآور شد: دولت باید ۱۴- ۱۵ درصد از سهام خود در خودروسازی را به بخش خصوصی واگذار کند و مدیریت آن را به سهامداران بسپارد.


وی با بیان اینکه مدیران عامل دو گروه خودروسازی بزرگ توسط دولت انتخاب می‌شوند خاطرنشان کرد: متأسفانه دخالت دولت همواره اثرات مخربی دارد در حالی که بخش خصوصی این انگیزه و توانایی را دارد که به بومی‌سازی خودرو بپردازد و یک خودروی با کیفیت را تولید و در بازار عرضه می‌کند.


منبع: دانشجو


انتهای پیام/4028/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر