صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

بارسلونا فاتح سوپرجام اروپا شد

تیم فوتبال بارسلونا با پیروزی مقابل سویا در یک بازی پرگل قهرمان سوپرکاپ باشگاه‌های اروپا شد.
کد خبر : 32716

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، ورزشگاه دینامو آره‌نا شهر تفلیس گرجستان سه شنبه شب میزبان برگزاری سوپر جام باشگاه‌های اروپا بین تیم‌های بارسلونا و سویا بود که طی آن شاگردان انریکه در پایان یک بازی سخت و دشوار که ۱۲۰ دقیقه به طول انجامید با حساب ۵ بر ۴ از سد رقیب اسپانیایی خود گذشت و فاتح این جام لقب گرفت. جدال دو تیم در طول ۹۰ دقیقه وقت معمول با تساوی ۴ - ۴ خاتمه یافته بود.


نیمه اول دیدار بارسلونا برابر سویا با حساب ۳ بر یک به سود شاگردان انریکه خاتمه یافت. ابتدا در دقیقه ۳ بازی بود که اور بانگا در دقیقه ۳ بازی دروازه بارسا را گشود و سویا را پیش انداخت اما بارسلونا خیلی زود این گل را جبران کرد. لیونل مسی در دقیقه ۷ بازی کار را به تساوی کشاند.


آبی اناری‌ها که بازی را تحت کنترل داشتند با ادامه حملات خود در دقیقه ۱۶ به گل دوم نیز دست یافتند. این بار هم لیونل مسی بود که دروازه حریف را باز کرد و بارسا را پیش انداخت. این پایان کار نبود و رافینیا در دقیقه ۴۴ برای سومین بار دروازه سویا را گشود تا نیمه اول با برتری مطلق بارسا خاتمه یابد.


در دقایق ابتدایی نیمه دوم بارسلونا به گل چهارم هم رسید. در دقیقه ۵۲ بود که سوارز با یک ضربه دقیقه و زمینی گل چهارم را به ثمر رساند.بعد از این گل روند بازی تغییر کرد و سویا به یکباره حمله ور شد. ابتدا خوزه آنتونیو ریس در دقیقه ۵۷ در دهانه دروازه بارسلونا دروازه این تیم را گشود و فاصله را کاهش داد.


با مصدومیت اینیستا و خروج او از زمین بارسلونا در میانه به مشکل مواجه شد که همین موضوع باعث شد تا سویا توپ و میدان را در اختیار بگیرد ودر دقیقه ۷۲ توسط کوین گامیرو از روی نقطه پنالتی گل سوم را به ثمر رساند و در دقیقه ۸۱ بود که چیرو ایموبیله از پاس عرضی که برایش ارسال شده بود برای چهارمین بار دروازه بارسلونا را گشود تا بازی در وقت قانونی با تساوی 4 بر 4 دو تیم خاتمه یابد و این بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود .


نیمه نخست وقت‌های اضافه بدون رد و بدل شدن گلی خاتمه یابد.در دقیقه ۱۱۵ بازی بود مسی با یک حرکت انفرادی پشت محوطه جریمه حریف یک خطا از بازیکنان سویا گرفت. این ضربه را خود مسی به سمت دروازه حریف شلیک کرد که دروازه‌بان سویا برگشت داد اما پدرو در ریباند توپ را درون دروازه حریف قرار داد. تا بارسلون با حفظ این گل تا پایان بازی جام قهرمانی سوپر جام باشگاه‌های اروپا را از آن خود کند تا شاگردان انریکه به چهارمین قهرمانی پی در پی خود دست یابند؛ چرا که آنها پیش‌تر قهرمان لالیگا، کوپا دل‌ری و لیگ قهرمانان شده بودند و برای فتح شش گانه سوپرجام اسپانیا و جام باشگاه‌های جهان را پیش روی دارند.



انتهای پیام/

ارسال نظر