صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۴ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
اسفندیاری‌مقدم:

تفکر خلاق لازمه‌ بقا در بازار رقابت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول عنوان کرد: تفکر خلاق و نوآوری اساس تغییر، تحول و دگرگونی و لازمه‌ بقا در بازار رقابت است.
کد خبر : 326955

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از علی‌آباد کتول، علیرضا اسفندیاری‌مقدم صبح امروز در جلسه پرسش و پاسخ استادان با هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول عنوان کرد: تفکر خلاق و نوآوری اساس تغییر، تحول و دگرگونی است که نقش بنیادین و تعیین‌کننده‌ای در رویارویی با شرایط پیچیده و فرصت‌های ایجاد شده دارد.


وی با تأکید بر اینکه قوام و قوت دانشگاه به استادان است، گفت: دانشگاه به‌منظور ارتقای کمیت و کیفیت خدمات، افزایش رقابت، کارآیی و کاهش هزینه‌ها به وجود استادان و مدرسان خلاق و نوآور نیازمند است.


اسفندیاری‌مقدم، رسالت و هدف اصلی دانشگاه را امر آموزش و پژوهش عنوان و اظهار کرد: پاسخگویی همه ارکان دانشگاه از استاد تا رئیس آن از ویژگی‌های یک جامعه بالنده است؛ بنابراین استادان باید علاوه بر تمرکز در مباحث علمی و آموزشی نسبت به مسائل مرتبط با سرنوشت دانشگاه خویش نیز اهتمام ویژه داشته و با تفکری انتقادی همراه با تحلیل مسیر خلاقیت را در دانشگاه هموار سازند.


رئيس واحد علی‌آباد کتول با تأکید بر تقویت روح خلاقیت و نوآوری بین استادان تصریح کرد: فرآیند توسعه علمی به عنوان زیربنایی برای توسعه در سایر بخش‌ها، نیازمند وجود بستری مناسب است و در این رابطه، تقویت تفکر خلاق می‌تواند از طریق تولید ایده‌های خام، چرخ تولید علم را به حرکت درآورد.


وی با اشاره به رقابت دانشگاه‌ها در مباحث علمی و فناوری بر دگردیسی آموخته‌ها و  به‌روزرسانی علم همراه با تمرین صبوری در حل مسائل و مشکلات تأکید کرد.


اسفندیاری‌مقدم ادامه داد: امروز یکی از چالش‌های مهم در دانشگاه‌ها، کسب و ارتقای هویت علمی و فرهنگی به منظور افزایش بهره‌وری و تحقق رسالت‌های دانشگاه و در نهایت افزایش اثربخشی اجتماعی است که این مهم با حضور پررنگ و حداکثری استادان در تصمیم‌گیری‌ها حاصل می‌آید.


وی بر لزوم تلاش در راستای افزايش درآمد دانشگاه از منابع غير از شهريه تاكيد و تصریح كرد: از كليه اساتيد می‌خواهم تا با سوق دادن تحقيقات خود و پايان‌نامه دانشجويان به سمت موارد كاربردی؛ دانشجويان و محققان را به توليد ثروت از علم دعوت کنند.


رئيس واحد علی‌آباد کتول گفت: اين واحد دانشگاهی با تلاش و برنامه‌ريزي منسجم سعی کرده است با بهره‌گیری از ظرفیت های علمی و اجرایی استادان زمینه کاربردی کردن پژوهش‌ها را فراهم کند هرچند که این کافی نبوده و نیاز به هم‌افزایی، همفکری و تلاش مضاعف دارد.


اسفندیاری‌مقدم با بیان اعلام آمادگی كامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول براي حمايت از تحقيقات كاربردی و شركت‌هاي دانش‌بنيان از استادان این واحد دانشگاهی دعوت كرد تا ايده‌ها و راهكارهای خود را در راه اهداف عالی دانشگاه و ارتقای مرتبه و جایگاه علمی دانشگاه و دانشجویان ارائه دهند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر