صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
رئیس واحد شیراز:

شتاب علمی استادان و دانشجویان باید با سرعت بیشتری حرکت کند

رئیس واحد شیراز گفت: شرایط امروز جامعه می‌طلبد که شتاب علمی استادان و دانشجویان با سرعت بیشتری حرکت کند.
کد خبر : 3268

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حمزه سارویی در همایش ملی نوآوری‌ها در آموزش، یادگیری و ارزشیابی زبان انگلیسی اظهار کرد: بحث یادگیری و آموزش زبان با اهمیت است اما همیشه یک نقطه ضعف وجود دارد؛ جوانان ما خیلی خوب زبان می‌خوانند، دستور زبان ادبیات ما خیلی قوی است ولی در صحبت کردن همیشه ضعف داشتیم و این نقصی است که از دیرباز وجود داشته و دارد و بخش عمده‌ای از این نقص، نبود اعتماد به نفس در بچه‌های ما است.


رئیس واحد شیراز افزود: امیداوریم که اینگونه همایش‌ها کمکی در راستای حل مشکلات و مسائلی باشد که در بحث آموزش زبان و یادگیری وجود دارد.


رئیس همایش ملی نوآوری‌ها در آموزش، یادگیری و ارزشیابی زبان انگلیسی گفت: دانشگاه آزاد یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های حضوری در دنیاست و از نظر تعداد دانشجو هم حرف برای گفتن دارد.


وی ادامه داد: امروز تولید علم در کشور ما عددی نزدیک به ۶/۱ درصد است و ما یک درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهیم. ولی رشد علمی و تولید علمی ما بسیار بالاست و جای خوشبختی است که اندیشمندان و دانشمندان ما بتوانند در تولید علم بسیار تاثیرگذار باشند. امید است که این تولید علم و تولید دانش در راستای تولید ثروت نیز حرکت کند.


رئیس واحد شیراز افزود: در دنیای امروز تلاش می‌شود بخش عمده‌ای از درآمد و ثروت کشور‌ها از طریق شرکت‌های دانش بنیان تأمین شود و این اتفاق جدید باید بیفتد چه بخواهیم و چه نخواهیم، ما باید دانشی که تولید می‌کنیم در راستای تولید ثروت باشد و این فرهنگ باید جاری شود باید پایان نامه‌هایی که نوشته می‌شود نیز در راستای تولید ثروت باشد و این چیزی است که برای ما اهمیت دارد.


رئیس همایش گفت: واحد شیراز نیز با وجود پتانسیل‌های موجود تلاش می‌کند از نظر مراکز رشد و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان بتواند موفق باشد و حرفی برای گفتن داشته باشد.


رئیس واحد شیراز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت دکتر میرزاده رئیس دانشگاه که عمیقا اعتقاد دارند رشد و گسترش تحصیلات تکمیلی برای واحدهای دانشگاهی یک اصل است و در کنار آن بحث ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و همچنین تبدیل آن علم به ثروت دو ایده ای است که از طرف رئیس دانشگاه مطرح شده و در عمده واحدهای دانشگاهی این کار در حال انجام است.


رئیس واحد شیراز افزود: شرایط جامعه ما امروز می‌طلبد که شتاب علمی استادان و دانشجویان با سرعت بیشتری حرکت کند و این شتاب در راستای تولید دانش و ثروت باید همانند گذشته موفق و موفق‌تر باشد.


وی بیان کرد: امیدوارم یافته‌های جدیدی که در این همایش مطرح می‌شود بتواند برای دانشجویان و استادان تاثیرگذار و مثمر واقع شود.


رئیس دانشکده زبان های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز نیز اظهار کرد: تعداد ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد ۱۲۰ مقاله پذیرفته شده است و ۱۰ نفر به عنوان سخنران بر‌تر معرفی و مقاله آنان در مجله آموزش زبان بخش زبان دانشگاه ازاد اسلامی شیراز به چاپ می‌رسد.


دکتر محمد صادق باقری گفت: هدف از برگزاری همایش ملی نوآوری‌ها در آموزش، یادگیری و ارزشیابی زبان انگلیسی ایجاد یک فرصت برای تشریک مسایی و نوآوری‌های آموزش زبان و فراهم آوردن زمینه‌ای برای تعاملات مشترک با دانشگاه‌های سراسر کشور دانست.


همچنین در این مراسم دکتر کورس یزدجردی معاون پژوهشی واحد شیراز و دبیر همایش بیان کرد: امیدوارم این همایش مستمر و ادامه دار باشد و واحد شیراز این شایستگی را دارد که همایش‌ها را به صورت بین المللی برگزار کند.


همایش ملی نوآوری‌ها در آموزش، یادگیری و ارزشیابی زبان انگلیسی با حضور پرفسور سید محمد حسن تحریریان عضو هیئت علمی دانشگاه شیخ بهایی اصفهان، پرفسور بهزاد قنسولی عضو هیئت علمی دانشگاه مشهد، دکتر علیرضا جلیلی فر عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و استادان و دانشجویان کار‌شناسی ارشد و دکتری دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر