صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت:

هزینه ایرلاین و هتل درجه یک عربستانی تفاوت قیمت حج را به وجود می‌آورد/ پرونده تعرض به نوجوان ایرانی به وزارت خارجه سپرده شده است

حمید محمدی، معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت اعلام کرد که این سازمان هیچ ثبت نامی با نام «حج 5 ستاره» ندارد. او همچنین درباره پرونده آزار جنسی نوجوان ایرانی توسط ماموران امنیتی فرودگاه جده نیز گفت که پیگیری این موضوع برعهده وزارت امور خارجه گذاشته شده است.
کد خبر : 32673

حمید محمدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا درباره اظهار نظر یکی از معاونین سازمان حج و زیارت درباره ممنوع شدن حج 5 ستاره توسط مسئولان عربستانی گفت: ما در سازمان حج و زیارتی چیزی به نام حج 5 ستاره نداریم و من نه چیزی درباره این نوع حج شنیده‌ام و نه خبری درباره ممنوعیت آن از سوی عربستان سعودی.


معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت درباره تفاوت هزینه میان انواع حج برای حاجیان ایرانی گفت: ما پنج قیمت متنوع داریم که از هفت میلیون و 700 هزار تومان تا 10 میلیون و 700 هزار تومان متفاوت است. همه خدماتی که به حاجیان ارائه می‌دهیم مشابه است اما این تفاوت قیمت در دو مورد هتل و پرواز تاثیر دارد.


محمدی درباره تفاوت میان قیمت‌های هتل و پرواز گفت: پرواز با ایرلاین عربستان سعودی به مدینه گران‌تر است. علاوه بر این هتل‌های درجه اول 4 – 5 ستاره هم باعث بروز این تفاوت قیمت می‌شوند. اما در سایر خدمات مانند خدمات تغذیه‌ای، حمل و نقل و غیره شرایط برای همه حجاج برابر است.


او درباره درصد استفاده از حج ارزان‌تر و گران‌تر نیز گفت: این درصدها براساس امکانات کشور عربستان هم متغیر می‌شود به عنوان مثال در اوج زمان برگزاری حج رزرو هتل‌های درجه یک عربستن براساس موجودی آنها صورت می‌گیرد. اما همیشه دوستان ما تلاش می‌کنند تا بهترین هتل‌ها را برای حجاج کشورمان رزرو کنند. در مجموع استقبال از فرهای ارزان‌تر بیشتر است و بیش از 60 درصد حاجیان ایرانی هزینه سفر متوسط و پایین‌ترذ را انتخاب می‌کنند.


معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت درباره پرونده تعرض به نوجوان ایرانی در فرودگاه ریاض نیز گفت: پیگیری پرونده این تعرض توسط ماموران فرودگاه جده به وازرت امور خارجه سپرده شده و این وزارت خانه در این مورد اطلاع‌رسانی‌های لازم را خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر