صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خبرداد

جانمایی سه نیروگاه زباله‌سوز در پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از جانمایی سه نیروگاه زباله‌سوز در 3 نقطه شهر تهران خبر داد.
کد خبر : 32665

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از شهرنوشت، حسین جعفری با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در 3 نقطه شهر تهران 3 نیروگاه ساخته شود، اظهار کرد: در مناطق شمال شرق، جنوب شرق و جنوب غربی (آراد کوه) این نیروگاه‌ها ساخته می‌شوند که فعالیت آنها به روش پیمانکاری و قرارداد با بخش خصوصی است.


وی با بیان اینکه اکنون از 2700 تن ریجکت در کارخانه زباله‌سوز 200 تن زباله سوزانده می‌شود، افزود: از این میزان زباله 3 مگاوات برق تولید می‌شود که اگر 2500 تن کارخانه ریجکت‌سوز احداث کنیم، در آینده هیچ دپویی از زباله خشک نخواهیم داشت.


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه وقتی زباله سوزانده می‌شود برق بیشتری نیز تولید خواهد شد، گفت: در روش دیگر سورتینگ وجود ندارد و این بدان معناست که زباله‌ای که مستقیما از شهر می‌‌آید، در کارخانه پسماندسوز سوزانده می‌شود که این کار در بسیاری از کشورها نیز در حال انجام است.


جعفری با تاکید بر این که در بودجه سال 94 شورای شهر این طرح مصوب شده است، ادامه داد: از شروط اصلی این کار این است که حتما تفکیک از مبدا را انجام دهیم؛ چرا که زباله‌ای که از در منازل و اداره‌ها جمع آوری می‌شود، مستقیما به پسماندسوز می‌رود و دیگر کمپوست و سورتینگ نیز نخواهیم داشت.


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اضافه کرد: با پرداختن به اینکه برای ساخت هر کارخانه 3 سال زمان نیاز است، افزود: تلاش ما بر این است تا در چند نقطه از شهر تهران کارخانه‌هایی با ظرفیت 2400 تن بسازیم که البته میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت این کارخانه‌ها زیاد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر