صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۵۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷
کارشناس گردشگری مطرح کرد:

ایجاد یک شغل به‌ازای ورود هر 5 توریست به کشور

کارشناس حوزه گردشگری گفت: ورود هر پنج توریست به کشور می‌تواند یک شغل ایجاد کند و باید برای دور زدن تحریم‌ها به این موضوع توجه کنیم.
کد خبر : 326452

مصطفی محمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: در دهه‌های اخیر به حوزه گردشگری توجه ویژه‌ای شده است که هم از جانب بخش خصوصی و هم از جانب دولت این بخش مورد توجه قرار گرفته است.


عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران در ادامه افزود: موضوع گردشگر خارجی و ارزآوری به کشور مسئله‌ای بدیهی است و در دیدگاه ملی نیز این موضوع اثبات‌ شده است، اما باید کاری کنیم که این گردشگری بتواند به ایجاد اشتغال به ما کمک کند.


وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 5 میلیون گردشگر خارجی به کشور واردشده که بیش از 7 میلیارد دلار ارزآوری داشته است. اما مسئله اصلی این است که میزان گردشگر باعث ایجاد سوءتفاهم شده و ارگان‌ها و مسئولان مختلف این موضوع را به‌عنوان دستاوردی از فعالیت‌های خود معرفی می‌کنند. در حالی‌که گردشگر خارجی در دهه اخیر به این سبب به ایران آمده که ارزش پول در ایران پائین بوده و این سفر برای توریست صرفه اقتصادی داشته است.


محمدی در ادامه افزود: سیاست‌های درستی باید تدوین کنیم که گردشگر وارد ایران شده و به دنبال آن ارزآوری داشته باشد. این در حالی است که در حال حاضر برنامه درستی برای استحصال این ارز نداریم و این میزان نیز نمی‌تواند راهگشا باشد.


وی با اشاره به اینکه چشم‌انداز ما برای میزان توریست بیش از 20 میلیون نفر است، افزود: برای این هدف باید زیرساخت‌های لازم مانند هتل، فرهنگ‌سازی برای پذیرش تفاوت‌های فرهنگی توریست‌ها و شرایط حمل‌ونقل و ... ایجاد کنیم. اگر برنامه منسجم نداشته باشیم و فقط به این بنازیم که توریست زیادی به کشور وارد می‌شود، کمکی به این صنعت نکرده‌ایم.


عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران در ادامه اضافه کرد: نکته مهم در حوزه گردشگری این است که ما به ازای ورود هر پنج توریست می‌توانیم یک شغل ایجاد کنیم و حوزه گردشگری می‌تواند تأثیر مهمی در اشتغال‌زایی ایجاد کند. این موضوع نیز در توزیع متوازن ثروت تأثیر اساسی دارد و چه از بعد داخلی و چه توریست خارجی باید نگاهمان را به این سمت هدایت کنیم؛ زیرا توریست می‌تواند به توزیع ثروت به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور کمک کند.


وی با اشاره به اینکه کشور ما پتانسیل جذب گردشگر را دارد، افزود: نیاز به برنامه‌ریزی و کمک دولت داریم و اهتمام فرهنگی موضوعی است که باید نهادینه شود تا از این امکان بتوانیم بیشترین بهره را در دوره تحریم‌ها ببریم.


انتهای پیام/4087


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
شیبانی
12:52 - 1397/09/01
من کاملا قبول دارم اگر توریست وارد کشور بشه اقتصاد کشور رونق میگیره
ناشناس
08:24 - 1397/08/27
مگرتوریست هادیوانه هستند به کشوری که نه آزادی وجود دارد و نه تفریح و شادی ، مسافرت بکنند . توریستهابه کشورهایی مسافرت می کنند که علاوه برداشتن جاذبه های گردشگری ، ازنعمت آزادی و شادی و تفریح برخوردارباشند و درآنجاافراط و تندروی حاکم نباشد .