صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

درخواست نامزد ریاست جمهوری آمریکا برای مخالفت دموکرات‌ها با برجام

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه این کشور در سخنانی از دموکرات‌ها خواست درباره رای خود به توافق هسته‌ای از چاک شومر تبعیت کنند.
کد خبر : 32629

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مارکو روبیو در گفتگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز اعلام کرد: سناتورهای دموکرات درباره توافق باید همانند شومر عمل و با این توافق مخالفت کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به هشدار به نمایندگان دموکرات کنگره در این‌باره تصریح کرد: نمایندگان در حالی حامی توافق با ایران هستند که در طول زندگیشان باید با این توافق سرو کار داشته باشند.


وی در ادامه مدعی شد: آن‌ نمایندگانی که در زمینه رای خود در قبال توافق با مواضع ما مخالفند، باید بیدار شوند و نسبت به آنچه می‌خواهند بپذیرند، آگاهی بیشتری به دست آورند.


روبیو در بخش دیگری از اظهارات خود از اقدام شومر، سناتور ارشد دموکرات برای اعلام مخالفت با توافق حمایت کرد و گفت: پیش از هر چیزی باید تاکید کنم که شومر اقدام درستی انجام داده است. در واقع وی شخصی است که تصمیمات خود را بر اساس سیاستمداری اتخاذ می‌کند، نه تعصب.


وی خاطرنشان کرد: من می‌خواهم به طور واضح این مسئله را به همکاران دموکرات خود گوشزد کنم که شما در حال رای دادن به مسئله‌ای هستید که در ادامه زندگی خود و دوره کاریتان به عنوان نماینده با آن سرو کار خواهید داشت، ایران پس از گذشت 10 سال به سلاح هسته‌ای و موشک با بردبلند دست خواهد یافت که توانایی ضربه زدن به آمریکا را با آنها خواهد داشت. در واقع شما باید در آن زمان پاسخگوی این سئوال باشید که چرا چنین رایی دادید؟


روبیو در پایان اظهار داشت: به اعتقاد من شومر سیاست را به خوبی درک می‌کند. او قصد این را ندارد که مجبور شود هشت یا 10 سال دیگر به مردم در این‌باره توضیح دهد که چرا چنین رایی داد. من فکر می‌کنم دیگر اعضای کنگره نیز باید شیوه وی را در پیش گیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر