آنچه باید از شهردار جدید تهران بدانیم+ تصاویر
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پایتخت ایران صبح امروز شهردار خود را شناخت و پیروز حناچی 54 ساله با 11 رأی از مجموع 21 رأی شورای شهر به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.
پیروز حناچی سیاستمدار اصلاحطلبی است که پس از اتمام دوره شهرداری قالیباف همواره یکی از گزینههای مطرح برای شهرداری تهران بود، ولی در دوره اول از نجفی شکست خورد و در دوره بعدی افشانی، قبای شهرداری تهران را از وی ربود.
وی دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و همچنین معاون معماری و شهرسازی آخوندی در دولت یازدهم بود که توانست در رقابت با رئیس سابق خود بر مسند مدیریت شهرداری تهران بنشیند.
شهردار جدید تهران دکترای تخصصی مرمت شهری را دارد و دانشآموخته معماری از دانشگاه تهران است.
حناچی پس از کوچ از وزارت راه و شهرسازی در 25 مهر ماه ۱۳۹۶ طی حکمی از سوی محمدعلی نجفی به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران منصوب شد که با روی کارآمدن افشانی در شهرداری تهران حناچی به معاونت شهرسازی رفت.
شهردار تهران بر اساس حکم رئیس جمهور بهعنوان یکی از اعضای حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی کشور منصوب شد.
حال باید دید در صورت تأیید حکم حناچی از سوی وزیر کشور آیا وی میتواند بهعنوان یک شهردار پایدار در خیابان بهشت دوام بیاورد یا اینکه به سرنوشت اسلاف خود در دو سال اخیر محکوم میشود.
البته شاید حناچی در همان ابتدای کار با موانعی برای تأیید حکمش از سوی وزرات کشور مواجه شود که باعث چالشی جدی برای شورای شهر خواهد شد، زیرا برخی گمانهزنیها از عدم تأیید وی از سوی نهادهای نظارتی خبر میدهد و امروز هم سخنگوی شورای شهر تلویحاً از آمادگی شورای شهر برای انتخاب سرپرست شهرداری خبر داد(بخوانید) اما آنچه که مهم است ادامه کار وی در قامت شهرداری برای کلانشهر تهران است که میتواند برچسب ناتوانی برای انتخاب یک شهردار کارآمد، توانا، فنی و جنمدار برای تهران را از سیمای شورای شهر دوره پنجم بزداید.
گفتنی است شهردار جدید تهران در برنامه کاری که در جلسه علنی شورای شهر ارائه داد از ایجاد یک نظام یکپارچه حملونقل و رساندن میزان استفاده شهروندان تهرانی از 19 به بالای 25 درصد سخن به میان آورد و اظهار امیدواری کرد که با ساماندهی بحث پارکینگهای عمومی 3 هزار و 500 میلیارد تومان به درآمدهای شهرداری اضافه کند.
حناچی تلاش برای تدوین و ساماندهی نظام حرکت با هدف حل معضل ورود ۵۰۰ هزار خودرو از خارج از مناطق ۲۲ گانه به کلانشهر تهران را در راستای حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا عنوان کرد.
انتهای پیام/4105
انتهای پیام/