صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷
جلالی:

باید در بحث سیاست راهبردی تقسیمات کشوری کار شود

مدیرکل دفتر تقسیمات وزارت کشور با اشاره به اینکه تقسیمات با حیات یک کشور مرتبط است گفت: باید در بحث عمق سیاست راهبردی تقسیمات بیشتر کار شود.
کد خبر : 324860

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سیدسعید جلالی بعدازظهر امروز در نشست تخصصی تقسیمات کشوری که در وزارت کشور برگزار شد گفت: در باب تقسیمات کشوری خون دل‌ها خورده‌ایم تا موانع را برطرف  و در نتیجه تعدادی دهستان، بخش و شهر جدید را منطبق بر قانون ایجاد کنیم.


وی با اشاره به اینکه صبر و پشت‌کار مسئولان حوزه تقسیمات نتیجه داد افزود: وزیر کشور محکم پای کار آمدند و وزارتخانه‌های دیگر هم همراه شدند و استدلال‌های منطقی، عقلانی و مدلل وزارت کشور در حوزه تقسیمات را پذیرفتند که مصوبه حدود 10 طرح تقسیماتی در دولت از پیامدهای آن بود و بالای 25 طرح هم در کمیسیون سیاسی - دفاعی مورد تأیید واقع شد.


جلالی ضمن تأکید این موضوع که باید حوزه‌های استانی طرح‌ها را منطبق با قانون ارائه کنند گفت: طرح‌ها باید برآمده از عمق سیاست راهبردی تقسیمات کشوری باشد و عقبه و پشتوانه تاریخی طرح‌ها می‌تواند از خود طرح هم مهم‌تر باشد.


مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری اشاره کرد: در بحث عمق سیاست راهبردی تقسیمات باید بیشتر کار شود و این موضوع در سطح‌بندی و واحدبندی، جای نام‌ها و نام‌ها و سایر موارد وارد شود.


جلالی با بیان اینکه ساختار تقسیمات کشور هم برای تمرکزگرایی و هم تمرکز‌زدایی مناسب است افزود: هم تمرکز اختیارات در مرکز را می‌توان اجرا کرد و هم ارائه اختیارات به استان‌ها از درون همین قالب تقسیماتی قابل اجراست و از این جهت تقسیمات کشوری مشکلی ندارد.


وی در همین زمینه افزود: مشکل از تقسیمات نیست بلکه مشکل کسانی هستند که نمی‌خواهند اختیارات را از مرکز به استان‌ها بدهند.


جلالی تصریح کرد: تقسیمات، فضای جغرافیایی را به فضای سیاسی و حاکمیتی تبدیل می‌کند. تاریخ، سوابق و پیشنیه یک کشور در بحث تقسیمات را بسیار مهم دانستند و ایران را سرزمینی در هم تنیده توصیف کردند که در فرایند تاریخ این پیوند صورت گرفته است.


مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری تأکید کرد: در مردم انتظاری ایجاد نکنید که نتوان انجام داد. مردم باید بدانند که شهر و روستا شیوه و نحوه‌ای از زیست هستند و برتری بر یک‌دیگر ندارند.


جلالی خاطرنشان کرد: فرمول هر منطقه را به بهترین شکل به دست آورید و شناخت سرزمینی را در طرح‌ها لحاظ کنید.


انتهای پیام/4079/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر