صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
محمد حقانی در گفت‌وگو با آنا:

در 10 سال اخیر 47.5 هکتار از باغات کن نابود شده است

رئیس کمیته محیط‌ زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه در 10 سال اخیر 47.5 هکتار از باغات کن نابود شده است، گفت: یک تعاونی فعال در این منطقه پیگیر انفصال از خدمت شهردار منطقه 5 است که در برابر تخریب باغات کن ایستادگی کرده و مجوزی صادر نکرده است.
کد خبر : 3247

محمد حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به دو قسمت بودن باغات کن، تاکید کرد: بخش شمالی این باغات در قسمت بالایی اتوبان شهید همت قرار دارد و پهنه فضای سبز (G) تعریف شده است که باغ میوه بوده و شهروندان در حال استفاده از آن هستند و مشکلی هم ندارد اما بین اتوبان شهید همت و شهید حکیم، حدود 160 هکتار باغ توت وجود دارد که در معرض شدید تخریب و تهدید قرار دارد.


وی افزود: در گذشته یک تعاونی در این منطقه زمینی خریداری کرد که پروانه ساختمانی نیز برای آن صادر شده و شهرداری منطقه 5 بیش از 2 سال است که در مقابل این موضوع مقاومت کرده و برخی به او گفته‌اند اگر اجازه ساخت ندهد عزلش می‌کنند. اکنون اعضای این تعاونی در حال اعمال ماده 18 قانون شهرداری‌ها برای انفصال از خدمت شهردار منطقه 5 هستند چرا که در مقابل اقدامی غیر قانونی ایستادگی کرده است!


وی افزود: نقشه‌های هوایی موجود نشان می‌دهد که از سال 2004 تا 2014 حدود 47.5 هکتار از این باغات در این قسمت از بین رفته و به یکسری کاربری‌های فضای سبز و پهنه R تبدیل شده است.


این بهشت نشین یادآور شد: در مقطعی از زمان تاکید شد که کل باغات کن در جنوب اتوبان شهید همت و شمال اتوبان شهید حکیم از سوی شهرداری تهران خریداری و به پهنه G با کاربری فضای سبز و پارک عمومی تبدیل شود اما هر چند شهرداری 4.5 هکتار بوستان جوانمردان را در حاشیه اتوبان و در مسیل کن ایجاد کرده، تاثیری در احیای باغات کن نداشته و در 10 سال گذشته 47.5 هکتار از مساحت این باغات کاهش یافته و مساحت باقی مانده نیز در معرض نابودی است.


حقانی اضافه کرد: من به عنوان رئیس کمیته محیط زیست شورا از ریاست شورا درخواست کردم که دو فوریتی را تصویب کند و بیش از 25 نفر از اعضای شورای شهر نیز آن را امضا کرده‌اند و شهرداری نیز موافق است که 160 هکتار باقی مانده از باغات کن به پهنه G تبدیل شود که بعد از تصویب کمیسیون ماده 5 قطعا به شورای عالی معماری و شهرسازی می‌رود تا آخرین باغات به هم پیوسته و متراکم تهران برای مردم شهر حفظ شوند.


رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: مطمئن باشید اگر این اقدام صورت نگیرد در آینده شاهد خواهیم بود که همین 160 هکتار باقی مانده از باغات کن هم کاملا از بین خواهد رفت و چیزی از آن باقی نمی‌ماند تا به آیندگانمان ثابت کنیم روزگاری تهران شهر سبزی بوده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر تهران
ارسال نظر