صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷
امیر سرتیپ ولی‌وند:

اگر تهدید درست شناخته نشود در تیررس دشمن قرار خواهیم گرفت

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش تأکید کرد: اگر تهدید درست شناخته نشود در تیررس دشمن قرار خواهیم گرفت.
کد خبر : 324373

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ دوم ولی‌وند زمانی صبح امروز در نشست خبری نخستین همایش واکاوی تهدیدهای نوپدید دفاعی که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) برگزار شد در رابطه با نحوه برگزاری این همایش و میزان استقبال از آن گفت: نکته مهمی که مبنای این همایش بود بحث شناخت تهدید از جانب محیط اطراف است.


وی با بیان اینکه این همایش اهمیت بالایی برای نیروهای نظامی دارد تصریح کرد: اگر تهدید درست شناخته نشود در تیررس دشمن قرار خواهیم گرفت و این همایش در زمان مناسبی برگزار می‌شود، زیرا مقوله تهدید آن‌قدر پیچیده است که لازم بود این همایش برگزار شود تا تهدید را واکاوی کنیم. حدود ۶۰۰ مقاله واصل شده است و کمیته علمی همایش تعدادی از آن‌ها را بررسی کرده است و بعضی از آن‌ها به‌عنوان چکیده پذیرفته شده‌اند که نتیجه آن را روز دوشنبه این هفته خواهید دید. دافوس همکاری بسیاری خوبی با دانشگاه‌های نیروی‌های مسلح داشته است و فردا نمایشگاهی هم به این منظور برگزار می‌شود.


ولی‌وند با بیان اینکه دافوس به بعد تاکتیک، عملیات و راهبرد می‌پردازد افزود: تاکتیک و عملیات برای این دانشگاه مهم‌تر است و راهبرد را دانشگاه عالی دفاع ملی تنظیم نمی‌کند.


فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش با بیان اینکه دشمن برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی هر کاری می‌کند، گفت: در هم تنیدگی تهدیدات و تلاش دشمنان برای تضعیف این همایش باعث شده تا بر اهمیت این همایش افزوده شود و از اصحاب رسانه در این مقطع حساس درخواست می‌شود تا امید مردم را بیشتر کنند و جنگ روانی، توطئه‌های دشمنان و به‌ویژه تحریم‌ها را خنثی کنند.


وی در ادامه در رابطه با محورهای همایش گفت: هشت محور برای این همایش پیش‌بینی شده که محور جنگال اهمیت بسیاری دارد و گروهی نیز به این منظور تشکیل شده‌است.


فرمانده دافوس در پاسخ به این پرسش که این همایش چه زمانی برگزار می‌شود گفت: این همایش دوشنبه ۲۱ آبان در محل دانشگاه دافوس برگزار خواهد شد و همچنین پنل‌هایی چون ارائه مقالات برتر و برگزاری نمایشگاه داریم و همچنین یکی از ویژگی‌های این همایش استقبال پرشور بانوان است که مقالات خوبی را ارسال کرده‌اند و نشست‌هایی در رابطه با تهدیدات زیست‌محیطی، جنگال و سیاسی و اقتصادی را در این نشست خواهیم داشت.


ولی‌وند در پایان خاطرنشان کرد: ۳۲۱ مقاله از ۶۰۰ مقاله پذیرفته شده‌اند و پس از گذراندن چهار مرحله فیلتر تنها ۴۵ مقاله روز همایش ارائه می‌شوند و این همایش می‌تواند در مسیر کاری ما به همه دانشگاه‌های نیروهای مسلح کمک کند و در این رابطه حتی با دانشگاه‌های غیر نیروهای مسلح ارتباط داریم و از پروژه‌هایی در قالب کسر خدمت در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری استفاده می‌کنیم و اعتقاد داریم که این یک همکاری بُرد - بُرد است.


گزارش تصویری این نشست خبری را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.


انتهای پیام/4071/۴۰۷۹/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر