صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۶ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

اعلام حالت فوق‌العاده در صنعا به‌وسیله جنبش «انصارالله» یمن

منابع رسانه‌ای در یمن اعلام کردند که کمیته انقلابی وابسته به جنبش «انصارالله» در صنعا پایتخت یمن وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.
کد خبر : 32377

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد: اعلام حالت فوق‌العاده در صنعا ساعاتی پیش به‌دلیل بیم حوثی‌ها (انصارالله) از تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان و نیروهای مقاومت مردمی هوادار «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری (مستعفی و فراری) یمن به صنعا رخ داده است.


براساس این گزارش، به نظر می‌آید دلیل اتخاذ این اقدام محتاطانه، عقب‌نشینی نیروهای جنبش «انصارالله» از مناطق مختلف به‌ویژه استان «ضالع» باشد. نیروهای «انصارالله» و نیروهای وفادار به «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق یمن، به‌طور کامل از این استان عقب‌نشینی کرده‌اند.


منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای «انصارالله» در مناطق مختلف پایتخت یمن، ایست‌های بازرسی برپا کرده‌اند. همچنین در برخی از محله‌ها درگیری‌هایی روی داده است.


این تحول در حالی روی می‌دهد که هیئتی از نمایندگان «انصارالله» و «علی عبدالله صالح» برای دیدار با نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن به مسقط پایتخت عمان سفر کرده‌اند.


در همین چارچوب «ریاض یاسین» وزیر امورخارجه مستعفی یمن گفت: هیچ ابتکار عمل تازه‌ای برای حل و فصل بحران یمن وجود ندارد و تنها راه برون رفت از بحران، اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه از حوثی‌ها (جنبش «انصارالله») و متحدانشان می‌خواهد سلاح را زمین بگذارند و از مناطقی که تصرف کرده‌اند خارج شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر