صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷
امیر صباحی‌فرد خبر داد:

استفاده از سامانه‌های راداری و دفاع‌هوایی مدرن در رزمایش ولایت 97

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از استفاده رادارهای دفاع‌هوایی مدرن در رزمایش ولایت 97 خبر داد.
کد خبر : 323741

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی ارتش، امیرسرتیپ علیرضا صباحی‌فرد در حاشیه برگزاری رزمایش مشترک پدافندی ولایت 97 گفت: از نقاط بارز این رزمایش محور شدن شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور در ایجاد هماهنگی همه ارکان دفاع هوایی کشور بود که سبب می‌شود بتوانیم از همه ظرفیت‌های نیروهای مسلح برای پدافند بهره‌برداری کنیم.


وی افزود: یکی دیگر از مشخصه‌های این رزمایش استفاده از تجهیزات بومی موشکی، توپخانه‌ای، راداری، شنود الکترونیکی و سیگنالی و سامانه‌های ارتباطی نوین است که در بخش سامانه‌های موشکی، قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) عملکرد مناسبی داشت و سامانه موشکی مرصاد متحرک این قرارگاه هم با استفاده از موشک‌های جدید با موفقیت مأموریت انهدام اهداف را انجام داد.


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) تصریح کرد: در حوزه سامانه‌های راداری و حساسه‌های دفاع هوایی هم در این رزمایش رادارهای جدید و متنوع به‌صورت عملیاتی مورد استفاده قرار گرفته است که رادار‌های بشیر نیروی هوافضای سپاه و رادار مراقب قرارگاه پدافند هوایی از جمله مهم‌ترین این سامانه‌ها بودند.


وی تأکید کرد: سامانه‌های توپخانه‌ای حایل و سراج هم در این رزمایش برای نخستین بار مورد بهره‌برداری عملیاتی قرار گرفتند که هم در سامانه راداری آنها تغییرات مناسبی ایجاد شده بود و هم از حساسه‌های الکترواُپتیک در آنها استفاده شده است.


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: در پايان به‌عنوان يک عضو از خانواده بزرگ پدافند هوايی، به مردم ایران اين اطمينان را می‌دهم كه آسمان ميهن اسلامی‌مان كه امروز امن‌ترين آسمان در منطقه است، به همت همين جوانان پرشور و با انگيزه كه بخشی از آنها در اين رزمايش حضور دارند، از هرگونه گزندی به دور خواهد بود، هر چند مردم  بارها در گذشته مصاديق اين امنيت را بعينه ديده‌اند.


انتهای  پیام/4082/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: خبرگزاری آنا
ارسال نظر