امام رضا
ببخشید خیلی خیلی صدا ضعیف بود
علت اینکه آقا امام رضا این را پذیرفتند چی بود .آیا اجبار بود
سفر ایشون چه نتایجی برای اسلام و برای تشیع در بر داشت. چه نتایج مهمی در بر داشت.
آقا علیابن موسیالرضا که به عنوان امام دوران امامت ایشان و آغاز امامت ایشان اگر بخوایم یک رنسانسی در اسلام ایجاد کرد. حالا تعبیر رنسانس تعبیر جالبی نباشه. به لحاظ اینکه بتونه یک تحول چشمگیری در عالم اسلام حتی در عالم بشریت غاز ولایت ایشون خصوصا سفر ایشون به مرز خراسان یعنی به فارس اون زمان و ایران امروز که شامل افغانستان آسیای میانه و ایران کنونی میشد میدونید که مرکزیت جهان اسلام بود. یعنی حضرت به مرز میآمدند و جهان اسلام از آفریقا از لیبی مصر شام عراق از عمان همه اینها اسلام بوده. تشریف آوردند این عالم آل محمد(ص) با حضور خودشان و با مهاجرت خودشون مرز یک تحول اساسی در اسلام به وجود امد ولی وجود مبارک ایشان در مدینه منوره در کنار قبر مطهر جد بزرگوارشون حضرت نبی مکرم اسلام (ص) داشت یک انقلاب عظیم علمی فرهنگی اجتماعی سیاسی ایجاد میکرد که جاسوسها مامون عباسی و دستگاه مخصوص عباسی هارون رشیدی اطلاعاتی داشتند که اگر امام رضا را کنترل نمیکردند چه بسا احساس خطر میکردند یعنی این جوری بود که فکر میکردند دودمانشان بر باد میره. حضرت را دعوتش کنند در خراسان در غالب همان بحث ولایت که گفتند بیا خود خلافت را قبول کن. حضرت قبول نمیکرد پس ولایت فقیه با اکرام و احترام ببرند که از ایشون در واقع به عنوان تعظیم کنند به عنوان عالم خیالشون راحته که به این صورت حضرت را تحت کنترل خودشان در بیاورند و شیعیان و علوین که بیدار شده بودن به تحت ظلم بنی عمیه و بنی عباس و همه اینها که شعار بنی عباس این بود که ما میبینیم که به اهلش اهل بیت هستند و بنی هاشم هستند ولی کم کم اهل بیت را فراموش کردند و خودشان محکمتر از بنی امیه حکومت را به دست گرفتند و در راه اینکه حکومت را به دست بیاورند و حکومت کنند جنایت کردند قتل عام کردند شیعیان را کشتند. زندان کردند و اهل بیت از جمله امام صادق امام باقر و همینطور امام صادق امام کاظم را زندان و در واقع شکنجه و تخریب شخصیت ائمه پرداختند و ؟؟؟ به شهادت رساندند. مامون دید که این راه پدرش اگر میخواد به اون صورت ادامه بده امکان نداره اومد از راه جنگ نرم به قول خودمون وارد شد و نیامد که مقابله کنه گفت که نه حکومت از آن آقای امام رضاست و اینها خاندان نبوت هستند اول که خلافت گفتند آقای علی ابن موسی الرضا هیچ کدوم رو قبول نکرد و اصرار و ؟ موقع خداحافظی در مدینه منوره میکنند توضیح دادند که گریه کردند شیون کردند و گفتند آقا پشت سر مسافر شئون نداره که در واقع گریه کنیم ما مثلا عزاداری کنیم به تعبیر مرثیهسرایی کنیم حضرت گفتند بله برای اینکه برمیگردم در واقع میخواستن با این کارشون که سفرم بیبازگشت نیست و اجبار و اکراه درش هست ؟؟؟؟؟؟ حداکثر استفاده را کردند و تمام کارهای حضرت رویه پیامبر بود یعنی حضرت سادهزیست بودند با مردم بودند زندگی عادی غذای سالم هیچگونه ارتباطی به لحاظ شرایط زندگی اخلاقی اجتماعی زندگی هیچ کدوم شاهان و از حاکمان و خلیفه که واقعا ؟؟؟؟؟؟؟ هر که حضرت نیاز خود امروز خود حضور مقدس نازنین پیامبر (ص) میافتاد برخورد ایشون، قضاوتهای ایشون مراجعات ایشون، سازده زیست بودن، به قولی مثل آقا امیرالمومنین خاکی بودن ایشون با غلامان و بردگان غذا خوردن ایشان همه اینها در واقع نشون میداد که این ؟؟؟؟؟؟؟؟ خلیفه داره میده مدعی بودند که تماما این خلیفه هستند مردم توی یک به قول معروف تناقضی دیدند که آقا امام رضا نوه پیامبر خود مامون هم تایید میکرد ؟؟/ از آن طرف سیستم دربار اون همه تشریفات و زرق و برقهای کاخ و امثال اینا مامون نتونست تحمل کنه امام را و هر کاری کرد که یک جوری مشروعیت برای کارای خودش علما و در سراسر دنیا فراخواند و به مناظرات ؟؟ گذاشت که امام فرد معمولی نیست ولی هر مناظرهای که ایشون گذاشت جهان اسلام همه با ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این مناظره تمام میشد و مردم به عظمت خاندان امامت و نبوت و به عظمت امام رضا(ع) پی میبردند و روز به روز در شکوه امام افزوده میشد کار اساسی که امام کرد اینکه اولین اجبار بود در پذیرش ولایت احدی به اجبار بود و بعد چرا این را پذیرفت این مامون یک طاقوت بود در حالی که ما در قرآن داریم حضرت موسی و حضرت یوسف (ع) وقتی وارد دربار حاکم مصر میشه و پادشاه مصر میشه به او میگه من را به عنوان وزیر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ موحد ولی در هر حال امام من را بگذار اما امام رضا فرمودند در اینجا مامون ظاهرش اسلامی بود و خودش را به عنوان مدافع اسلام و کسی که پیرو پیامبر است غلط جا میانداخت و اون تازه ازش نخواست ؟؟؟؟؟؟؟؟ اما حداکثر استفاده را ازش کردند و اون این بود که یکی از کارهای مهمی که دو سال و چهار ماه یا بگیم دو سال و نیم از حضور شریفشون در خراسان و در پارس اون زمان انجام دادند این بودند که نهال تشیع را در این منطقه آنقدر زیبا کردند اساسی که ما بعد از آن نهضت؟؟ برداران قیامهای شیعه را داریم و حال رسیدم به دوران صفویه و و سر کار آمدن شیعیان در همین مازندران در واقع گیلان در شمال بعد هم ظهور شیعه فاطمیون در مصر علوین در ایران در نیشابور خراسان سبزوار و در سیستان و بلوچستان که شیعیان میومدن خدمت حضرت ؟؟؟ از عراق و جای دیگه خدمت حضرت میرسیدند در این مدت حضرت شاگردانی را تربیت کردند افرادی را تربیت کردند که اینها شدند در واقع مروجین تشیع ناب علوی علی(ع) تشیع علوی رو همنطور که تبلیغ کردند ترویج کردند با ظرافت ؟ بعدا در دوران امام جواد در دوران امام هادی هم بودند در دوران امام عسگری در ایران نمایندگی داشتند چه در غم چه در ری چه در طبرستان گرگان امروز مازندران امروز اصفهان در همین کاشان خیلی از جاها حضرت امام عسگری امام هادی(ع) امام کاظم()ع) امام رضا نمایندگانی را حتی در زمان امام باقر نمایندگانی را در ایران در آذربایجان در اهواز داشتیم منتهی در زمان امام رضا(ع) این نهادینه شد و معمولا یک اتفاقی که در زمان امام رضا رخ داد که معمولا در دوران ؟؟؟ رخ نداد و اون این بود که امام رضا(ع) کسانی که امروز ولایت حضرت امامت حضرت را پذیرفتند تا ولایت امام زمان را پذیرفتند یعنی شیعه دوازده امامی شدند اما نسبت به ائمه دیگه اینطور نبود. یعنی زمان امام صادق(ع) توقف کردند. امام کاظم توقف کردند و امام کاظم(ع) و گفتند که دیگه این امام کاظم(ع) امام آخر هست و بعد از ایشون دیگر امامی نیست. اما این همه ما روایت داریم دال بر ثواب زیارت امام رضا(ع) که این همه ثواب داره ثواب ده هزار حج مقبول به تعبیر امام جواد(ع) حدود یک شب بالاتر از نماز و دعا و در نزد حضرت نماز اول صبح باشه یک میلیون شهید را داره به این جهته کسانی که اعتقاد به ولایت امام و امام رضا(ع) دارند اعتقاد به محدویت به موعود دارند که پیامبر ؟؟ همه انبیا بوده و وعدهای است که خدا داده همه ؟؟ اسلامی شافعی، مالکی، هنفی همه قبول دارن این مسئله موعود را و مسئله ظهور را ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و همینطور هم عرض کنم خدمت شما غیر الهی مثل بودیسم مثل هندویسم اینا مسئله مهدویت را هم توی به اعتقادات خودشون دارن و لذا کسانی که ولایت امام رضا و امامت آقا امام رضا(ع) را پذیرفتند در واقع امام زمان را پذیرفتند واین مسئلهای که در عصر غیبت که صغری و کبری به وجود میاد دارند این مسئله در واقع در زمان ؟؟؟ حل شد و ما نداریم کسانی باشن که هشت امامی باشن ده امامی باشن. کسانی که امام رضا را قبول دارند دیگه 12 امامی هستند و این مساله حل شد و برای همینه که زیارت امام رضا را براش تا ما در عصر چه غیبت کبری و چه صغری امامون را گم نکنیم راهمون و دینمون را گم نکنیم. و ایشالا اون موعود هم ظهور کنه و با ظهورش ما به عینه ببینیم و به زودی امیدواریم که فرجش را تعجل بفرمایند. پس جمعبندی بکنم آقا علی ابن موسیالرضا(ع) نهال تشیع در ایران را قطع کردند و منجر شد به قیامهای یکی پس از دیگری و اگر اون سفر دو سال و نیمه نبود امروز ما انقلاب اسلامی خودمون را نداشتم در این بخش از قاره آسیا یعنی غرب آسیا و معلوم نبود که شیعه چه وضعی داشت و ما باید در احیانا به سر میبردیم چون در مدینه اونقدر خفقان بود اونقدر ؟؟ میکردند خود آنها تهاجم فرهنگی کرده بودند که آنها نمیزاشتن اهل بیت آب خوش از گلوش پایین بره و یارانش و سادات رو اما دیدیم که در ایران نزدیک به غریب به ده هزار امامزاده در ایران داریم اینها پس از هجرت امام رضا آمدند که از معروفترین اینا آقا احمد بن موسی در شیراز هست با صدها نفر از بزرگان قرآن و از اهل بیت آمدند با دو سه تا از برادران به اسم حضرت سید ابراهیم مجاب و بعدا نوادگان اول شیر مرد(ع) خود حضرت حمزه حضرت جعفر موسی کاظم در ورامین در امام زاده در حسین در طبس حضرت آقا حمزه در شهر ری و بعدا خوب بعد از شهادت حضرت که دیگه هجرت تاریخی حضرت آقا سید الکریم آقا عظیم حسنی عرض کردم نزدیک به ده هزار داریم که بعد از اون سفر و این امام زادگان انقلاب ایجاد کردن در عالم اسلام ولو مخفی. عرض کنم شیراز مسئله بابا کوهی شناسایی کردن گردن زدن و شهیدش کردن. مثلا فرض کنید که حضرت ؟؟؟را در شیرا زدر یک باغ و اون را به شهادت رساندن حضرت احمد بن موسی را همینطور خواهر بزرگوارشون. دو خواهر بزرگوار گرامی امام رضا(ع) اینا خودشون به اندازه یک لشکر تحول ایجاد کردن و بی بی دو عالم حضرت فاطمه در قم و بی بی بزرگوار به نام بی بی حضرت حکیمه خاتون در گچساران در استان بویراحمد اینها شخصیتهای بودند که آمدند در ایران و نهال تشیع اینها آنقدر قوم و خویشی کردند که بعضی از این امام زاده و خانوادههاشون و امام زاده هستند در استانهای فارس، بویراحمد، چهار محال لرستان و یزد و مازندران ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تهران امام زاده صالح(ع) مثل امام زاده ری در بازار تهران مثل امام زاده داوود امام زاده هاشم بالای کوه دماوند و خیلی امام زادههای دیگر اینها نقش عجیبی داشتند در استقرار تشیع در ایران برای آزاد و آزادگی ایرانیان از یوغ ستمشاهان و ظالمان چه عباسیان چه امویان چه رژیمهای طاغوتی بعد از عباسیان اینها آمدند و نقش اصلی را داشتند مثل یک نور خورشیدی بودند خودشون در واقع ذوب شدند سوختند شهید شدند مظلونامه غریبانه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قبور مطهر اینا هست که امروز زیارتگاه اینها را به عنوان امام زاده در کرج در تهران در ری اینها را داریم میبینم و در استانهای دیگر اینها را داریم میبینیم داریم زیارت میکنیم و اینها نقش اساسی داشتند در این موضوع پذیرش ولایت امام رضا و پذیرش ولایت که در واقع پذیرش اسلام بود و شناخت اسلام بود و بدون اهل بیت ما اصلا نمیتونستیم توحید را بشناسیم، پیامبر را بشناسیم، قران را بشناسیم و اگر اینها نبودند مثل اینکه عالم در ظلم و جهل مطلق قرار میگرفت اون سفر تاریخی امام رضا(ع) منجر شد به سفر این امام زادگان از عراق و از مدینه به ایران و پس از آن ؟؟؟؟؟؟ صفویه و نهضت مشروطیت و بعد از اون هم شاهد انقلاب شکوهمند انقلاب هستیم که به برکت حضرت امام رضا(ع) در این دوران این انقلاب اسلامی بعد از 1300 سال از شهادت امام رضا نتیجه اون سفر دو سال و نیم تاریخی امام رضا این انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی شده که پرچم اسلام را در عالم به احتزاز درآوردیم.
انتهای پیام/