صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
در دومین فن بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فناوری های نوین شهرداری تهران

ارائه نرم افزار واقعیت افزوده توسط شرکت دانش‌بنیان + ویدئو

شرکت دانش بنیان نیک مدرن با همکاری 5 تن از دانش آموختگان رشته نرم افزار کامپیوتر و هوش مصنوعی نرم افزار واقعیت افزوده «دریچه» را طراحی کرده‌اند. مصطفی علوی نیک، فارغ التحصیل کارشناسی نرم افزار دانشگاه آزاد واحد کرج به عنوان مدیر فنی در ساخت این نرم افزار همکاری کرده است.
کد خبر : 32344

نسترن صائبی، گروه علم و فناوری آنا- به گفته علوی نیک، نرم افزار دریچه یک اپلیکیشن موبایل به همراه پورتال تحت وب است که امکان نمایش اشیای سه بعدی یا دیجیتال را برای تصاویر کاغذی فراهم می آورد.


علوی نیک گفت: «امروزه اکثر مردم گوشی هوشمند دارند و این امر موجب شده است که خلاقیت ها و ایده های نویی در سطح جهان در بستر گوشی های هوشمند معرفی و بازارهای جدیدی را به وجود آورد. حجم اینگونه ابزارها روز به روز در حال رشد و توسعه است. به طوری که هم اکنون ساعت های مچی و تلویزیون های هوشمند نیز به این سیستم عامل ها مجهز شده اند. واقعیت افزوده یا Augmenter Reality فناوری جدیدی است که امکانات و ویژگی های بیشتری را به مکان ها یا متون یا هر تصویر دیگری در واقعیت اضافه می کند و باعث درک و پویایی محیط می شود».


وی افزود: «شرکت نیک مدرن با رویکردی بین المللی و فراگیر قصد دارد نرم افزار واقعیت افزوده خود را به نحوی توسعه و منتشر کند که این نرم افزار به یکی از پرمخاطب ترین نرم افزارهای گوشی های هوشمند تبدیل شود. به طوری که افراد جامعه این نرم افزار را روی دستگاه های هوشمند خود نصب کنند و بتوانند از امکانات و ویژگی های همیشه در حال توسعه این نزم افزار بهره مند شوند».


این نرم افزار امکان سه بعدی سازی محیط و به نمایش گذاشتن فضا به صورت نمای 360 درجه دارد. زمانی که به طور مثال، گوشی یا تبلت را -که این اپلیکیشن در آن نصب شده- جلوی تصویر مسطح در روزنامه ای که از این فناوری بهره می برد، نگه می داریم، فضایی کاملا مجازی و سه بعدی از این نما و تصویر را به نمایش می گذارد. به طوریکه با حرکت تبلت می توان این نمای سه بعدی را از زوایای مختلف تماشا کرد.


در مورد دیگر، زمانی که در روزنامه تبلیغ یا خبر یا گزارشی با ویدئو تعریف شده باشد، با قرار دادن تبلت جلوی آن، آیکون ویدئو روی صفحه نمایش تبلت یا گوشی نمایان می شود که با کلیک کردن روی آنها می توان به تماشای ویدئو پرداخت یا حتی روی گزینه برقراری تماس یا ارسال پیامک کلیک کرد و برای آن سازمان تبلیغاتی پیامک فرستاد.


علوی نیک گفت: «این نرم افزار امکانات دیگری نیز دارد که از میان آنها می توان به ده ها ماژول پیشرفته واقعیت افزوده، پنل مدیریتی هوشمند، دیدگاه کاربران، به اشتراک گذاشتن با دیگر اعضا، به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، دریافت آمار کلی و جزئی از مخاطبان، برچسب گذاری یا تگ صفحات اشاره کرد».


این نرم افزار در دومین فن بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فناوری های نوین شهرداری تهران در معرض نمایش گذاشته شده است.



دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
ناشناس
22:25 - 1398/02/26
استاد علوی نیک بسیار مدیر و متدین هستن
قبلا هم انجمن علمی دانشگاه تهران تدریس لینوکس داشتن
بیرجند هم شرکت داشتن و از مدیران قدیمی جوملا در ایران بوده و هستن
امیدوارم همیشه موفق و سلامت باشن