صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکارگاه آموزشی سازسازی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد

اقبال مخاطبان داخلی و خارجی به کارگاه آموزشی ساخت ساز/ نمایش ویولن «مهر» در تالار وحدت

کارگاه آموزشی سازسازی با هدف آشنا کردن مخاطبان با مراحله مختلف ساختن و تعمیر ساز از شامگاه گذشته «بیست وچهارم بهمن ماه» در تالار وحدت آغاز به کار کرده است.
کد خبر : 3233

محسن شاملو سازنده ساز و مدیر برگزاری این ورک‌شاپ در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «این غرفه در حاشیه سی‌امین جشنواره موسیقی فجر و به همت حسن ریاحی دبیر جشنواره برپا شده است. در واقع ریاحی از من دعوت کرد تا برای آشنا کردن مخاطبان داخلی و خارجی با روند ساختن و تعمیر یک ساز به برگزاری کارگاه آموزشی در این مکان بپردازم».


او اضافه کرد: «ما برای آن که این کارگاه بتواند از جنبه‌های نمایشی نیز برخوردار شود سازهایی چون ویولنسل، ویولا، ویولن و.... را به معرض نمایش گذاشته‌ایم تا مخاطبانی که برای بازدید از این نمایشگاه می‌آیند بتوانند صرف‌نظر از این‌که با مراحل ساخت و تعمیر این سازها آشنا شوند درباره جزئیات بیشتر این سازها نیز اطلاعات بیشتری به دست بیاورند».


این سازنده ساز در ادامه خاطرنشان کرد: «از این‌ها گذشته در بخشی از این کارگاه آموزشی، مواد و ترکیباتی که می‌تواند در زدودن آلودگی و همین‌طور براق کردن سازها نقش داشته باشد را به نمایش گذاشته‌ایم، نحوه ساخت و تعمیر این سازها، احیای رنگ این سازها که ممکن است در گذر زمان از بین رفته باشند و ... از دیگر مباحثی است که در این کارگاه آموزشی مورد توجه قرار می‌گیرد».


شاملو تصریح کرد: «البته این چهارمین سالی است که من در حاشیه جشنواره موسیقی فجر به برگزاری چنین کارگاهی پرداخته‌ام، درواقع برآیند و خروجی مطلوبی که در سال‌های اخیر از برآیند برگزاری این کارگاه به دست آمد، مرا به ادامه برپایی آن بیشتر امیدوار کرده است. به ویژه این که مخاطبان و هنرمندانی که در اجراهای جشنواره حضور می‌یابند استقبال خوبی نسبت به این کارگاه نشان داده‌اند».


این هنرمند در پاسخ به این سوال که تاثیر برگزاری چنین غرفه‌ای در حاشیه جشنواره موسیقی چیست گفت: «برپایی چنین کارگاهی باعث می‌شود تا به عنوان یک ساز ساز به کشورهای مختلف دعوت شده و در ترمیم و ساخت ساز کشورهای دیگر نیز تاثیرگذار باشم. به طوری که تا کنون به کشورهای مختلفی برای ساختن و مرمت سازهای کهنه و شکسته دعوت شده‌ام. ضمن این که سال گذشته نیز در جریان برگزاری این کارگاه به عمان دعوت شدم و سفارش‌های هنرمندان این کشور برای ساخت ویولن و ویولن سل را ارائه دادم».


او اضافه کرد: «یکی از وجوه افتراقی که کارگاه این دوره با دوره‌های گذشته دارد، در این است که امسال سعی کرده‌ام با مجموعه کامل‌تری به جشنواره بیایم، هم به لحاظ ارائه سازهای مختلف و هم از نظر ترکیبات و موادی که برای ترمیم و پاک کردن این سازها ارائه کرده‌ام. ضمن این که امسال ویولن دوکاسه (مهر) را که ابداع استادم ابراهیم قنبری مهر است نیز در این کارگاه عرضه کرده‌ام».


این نوازنده ویولن گفت: «با وجود آن که یک روز از برگزاری این کارگاه گذشته است، ولی این بخش توانسته با اقبال زیادی از سوی مخاطبان داخلی و خارجی مواجه شود. ازاین‌ها گذشته، تلاش کرده‌ام کیفیت کارگاه را نیز ارتقا دهم تا مخاطب بتواند به بار آموزشی خود در جریان بازدید از این کارگاه بیفزاید».


شاملو تصریح کرد: «با توجه به این که امسال در تالار رودکی شاهد اجراهایی از گروه کشورهای آلمان و هلند و ایتالیا هستیم، امید زیادی دارم تا این کارگاه آموزشی بتواند مورد استقبال این هنرمندان واقع شود و توانمندی و پتانسیل گسترده ما را در این وادی مشاهده کنند».


انتهای پیام/

ارسال نظر