صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷
لاریجانی:

ترامپ نمی‌تواند ملت ایران را از پای در آورد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران نشان خواهد داد، ترامپ کوچک‌تر از آن است که بتواند ایران را از پای در آورد.
کد خبر : 322898

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در سخنان پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن یوم‌الله 13 آبان گفت: خیانت‌ها و جنایت‌ها علیه ملت ایران به وفور دیده می‌شود. کودتای آمریکا علیه دولت قانونی مصدق با اختلاف‌افکنی داخلی میان سیاسیون و پول‌پاشی به مزدوران و بهره‌گیری از خائنان شکل داده شد و حکومت دیکتاتوری شاه را برای چند دهه بر ملت ایران تحمیل کرد.


وی افزود: آنان ماشین شکنجه و خفقان ساواک را برای کنترل مبارزان با  کمک سی آی ای و موساد راه‌اندازی کردند و در پناه این سفاکی‌ها بر ثرورت ملی ایران تسلط یافتند.


لاریجانی با بیان اینکه منابع نازلی که باید در ازای نفت به ایران می‌پرداختند سیاهه‌هایی از هزینه مستشاران آمریکایی که چند 10 هزار نفر بودند ارائه می کردند تصریح کرد: آنان به‌طور علنی فرماندهی ارتش ایران را در دست داشتند و در امور سیاسی هم، شاه بدون اجازه آنان نمی‌توانست تصمیم مهمی بگیرد.


رئیس مجلس افزود: تغییر نخست‌وزیر و وزرا با هماهنگی آمریکا میسر بود. این وابستگی سیاسی و نظامی و اقتصادی و سرکوب آزادی‌خواهان جزء سرافکندگی ملت ایران در قبال سایر ملل نتیجه‌ای نداشت.


وی گفت: امام راحل در سال 43 در پیامی درباره کاپیتولاسیون فرمودند: اکنون مستشاران نظامی  و غیرنظامی آمریکا با جمعی از مستخدمان آنان آزادند هر جنایت و خیانتی بکنند و پلیس ایران حق بازداشت آنان را ندارد و دادگاه‌ها هم حق رسیدگی ندارند.


لاریجانی بیان کرد: انقلاب اسلامی یکباره این شرایط را زیرو رو کرد و آنان را از کشور بیرون راند، لذا وقتی آمریکا با سد ملت ایران مواجه شد، دشمنی با این ملت را سامان داد.


رئیس مجلس شواری اسلامی ادامه داد: آمریکا ابتدا تئوری تجزیه ایران را با شورش‌های قومی پیگیری کرد و کودتا  علیه نظام اسلامی را سامان داد، ترورهای ناجوان‌مردانه افراد مؤثر و رهبران انقلاب را در دستورکار قرار داد.


لاریجانی با بیان اینکه دسیسه‌های آنان با همه هزینه‌هایی که برای انقلاب داشت راه به جایی نبرد گفت: جنگ صدام علیه ملت ایران با حمایت و تحریم آمریکا شکل گرفت. ملت ایران در مقابل این تهاجم وسیع ایستاد و مشکلات زیادی تحمل کرد و بیش از 200 هزار شهید و صدها هزار جانباز و خسارت‌های وسیع، خللی در اراده ملت وارد نکرد.


وی  با بیان اینکه گذشت زمان نشان داد تصمیم و انتخاب مردم در اراده مقابله با ظلم آمریکا، منطقی و پرثمر بود گفت: این تصمیم به همه متجاوزان آموخت که هر کس تصمیم اشغال خاک ایران را بگیرد، تصمیم به نابودی خود گرفته است. 


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون ترامپ مانند صدام قصد ستیز با ملت ایران را دارد و می‌خواهد به‌طور مستقیم ملت ایران را مورد ستم و شکنجه قرار دهد، او به ستیز با ملت ایران و کودکان و زنان آمده است و با این همه شرارت از شعارهای ملت ایران هم اظهار ناراحتی می کند!.


لاریجانی گفت: آمریکا باید مطمئن باشد امروز ملت ایران نشان خواهد داد که ترامپ کوچک‌تر از آن است که بتواند ایران را از پای در آورد. همان‌گونه که ملت ایران صدام و تروریست‌های داعش را تا نابودی تعقیب  کرد و بر جانیان کاخ سفید هم خسران مستولی خواهد کرد. امروز ملت‌های جهان از سلطه‌طلبی و اخاذی آمریکا به ستوه آمده‌اند و به‌دنبال خلاصی از دولت شَر هستند. دولت آمریکا اسباب تمسخر دولت‌های جهان شده است و حتی متحدان دیروز آمریکا دنبال راهکارهای بدیل هستند.


رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این میان طرح‌های مالی‌خولیایی ایالات متحده با عنوان معامله بزرگ قرن یا ائتلاف راهبردی بیش از آن‌که زمینه تحقق داشته باشد، بستر اخاذی برخی کشورهای تحقیر شده است. ملت نستوه ایران با تجربه گذشته راه خود را به‌خوبی باز می‌کند و صحنه را برای مزدوران این کشور پُرهزینه خواهد کرد.


رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران رفتارهای برخی کشورهای منطقه را که شریک ماجراجویی آمریکا و زمینه‌ساز بسط شیطنت‌های صهیونیست‌ها شده‌اند فراموش نمی‌کنند گفت: ملت  ایران با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با همبستگی هرچه بیشتر راه عزت و استقلال را طی می‌کند و در این میان همگرایی قوای مختلف و همدلی جریان‌های سیاسی بیش از هر زمان ضرورت دارد و امیدواریم عقلای جریان‌های سیاسی راهبری درستی داشته باشند.


انتهای پیام/4079/4034


 


 


 


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر