صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

رئیس دانشگاه آزاد یزد: تدبیر و تعامل در دولت یازدهم مشهود است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: تدبیر، تعامل، قانون گرایی و شایسته سالاری در دولت یازدهم مشهود است.
کد خبر : 32212

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر محمدرضا اسلامی روز شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد از سیاست‌های در نظر گرفته شده توسط دولت تدبیر و امید ابراز خرسندی کرد و با گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی، روز خبرنگار را به خبرنگاران ایرنا یزد تبریک گفت.


رئیس دانشگاه آزاد واحد یزد با توجه به سیاست جدید دانشگاه آزاد مبنی بر ارتقای کیفیت آموزشی اظهار کرد: بی مهری‌های دولت قبل سبب شد این دانشگاه که همواره رتبه نخست پذیرش دانشجو را در اختیار داشت به رتبه دوم نزول کند اما در دولت تدبیر و امید بار دیگر به جایگاه خود در صدر بازگشت.


اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به رغم تلاش‌هایی صورت گرفته تا سال 1389 دارای ظرفیت اندکی از نظر رشته‌های تحصیلی زیر پوشش داشت که در این سال با طرح تجمیع یک و تاسیس شعبه علوم و تحقیقات، خدمات گذشته تکمیل شد و ظرفیت رشته‌های تحصیلی در آن ارتقا یافت.








اسلامی:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برای سال تحصیلی پیش رو 50 عضو هیات علمی در رشته‌های جدید جذب می‌کند که از این بین 20 عضو هیات علمی در رشته های پزشکی و بقیه در رشته‌های غیرپزشکی مشغول خواهند شد

وی شمار دانشجویان دانشگاه آزاد در استان یزد را 25 هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 15 هزار و 700 دانشجو در واحد یزد و 9 هزار 300 دانشجو در سایر واحدها و مراکز دانشگاه آزاد تحصیل می کنند.


رئیس دانشگاه آزاد واحد یزد اضافه کرد: سرانه فضای آموزشی این دانشگاه در حالی 11.5 متر مربع است که استاندارد این سرانه در کشور 10 متر مربع است.


وی با توجه به فعالیت 350 عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد واحد یزد ادامه داد: 500 استاد نیز به صورت حق‌التدریس در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.


اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برای سال تحصیلی پیش رو 50 عضو هیات علمی در رشته‌های جدید جذب می‌کند که از این بین 20 عضو هیات علمی در رشته های پزشکی و بقیه در رشته‌های غیرپزشکی مشغول خواهند شد.



وی ادامه داد: در دوره مدیریتی دکتر حمید میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی، برای نخستین بار زمان طی مراحل جذب اعضای هیات علمی از یک و نیم سال به 6 ماه کاهش یافت.


رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیز با توجه به تشکیل هفت شورای تخصصی در هیات امنای این دانشگاه گفت: این شوراها در حوزه های اداری و مالی، پژوهشی، برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش بنیان، آموزشی و تحصیلات تکمیلی، عمران و استان، دانشجویی و فرهنگی و زنان فرهیخته فعالیت می‌کند.


محمدحسین جعفری با بیان اینکه تشکیل این شوراها چندی پیش در طرح تجمیع 2 دانشگاه آزاد ابلاغ شده است افزود: بسیاری از تصمیمات و برنامه های اجرایی دانشگاه آزاد پس از تصویب در این شوراها عملی می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر