صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

رونمایی از یادمان شهدای گمنام در واحد دهاقان

یادمان شهدای گمنام به عنوان یک طرح ماندگار فرهنگی در واحد دهاقان رونمایی شد.
کد خبر : 32195

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مومن‌پور امام جمعه دهاقان در مراسم نماز جمعه شهر دهاقان به میزبانی واحد دانشگاهی این شهر همزمان با برنامه رونمایی از یادمان شهدای گمنام واحد، درباره مقام و منزلت شهدا اظهار کرد: شهیدان براساس آیات قرآن در نزد پروردگار میهمان خاص خداوند هستند، آنچنان میهمانی که نزد رب متعال مثل و مانندی ندارد. امروز مفتخریم نماز جمعه را در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برپا می‌داریم که معنویت خود را با حضور این دو شهید گمنام دو چندان ساخته است، معنویتی خاص و ویژه. عظمتی را که ایران سرافراز بر آن می‌بالد در سایه تلاش و جانفشانی این شهیدان به دست آمده است. اگر این شهیدان نبودند، کشور ما در همان روزهای ابتدای جنگ چپاول شده بود و نشانی از ایران اسلامی وجود نداشت.


وی با توجه به این جمله مقام معظم رهبری که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: واحد دهاقان مرکز علم، دانش و علم‌آموزی و انتقال فرهنگ به نسل جوان است که با حضور پر خیر و برکت شهیدان گمنام ارتباط نسل جوان ما با شهدا، آرزوهایشان و خط سرخ شهادتشان حفظ خواهد شد. باید مسئولان به مراکز علمی و فرهنگی کشور توجه خاص داشته باشند تا از هر جهت کشور به سمت آینده‌ای روشن رهنمون شود.


سرپرست واحد دهاقان نیز گفت: خداوند بزرگ را سپاس که توفیق خدمتگزاری به شهدای گمنام را به ما ارزانی داشت و سپاس قادر متعال را که توانستیم در مدت زمان مناسب با کمک همکاران، ساخت یادمان شهدای گمنام را به پایان ببریم و به عنوان یک طرح ماندگار فرهنگی رونمایی کنیم. بدون شک ما نیازمند شهدا هستیم و از آنان مدد می‌جوییم تا در همه امور یاریگر ما باشند، حضور نورانی و مقدس آنان را در واحد دهاقان از الطاف خفیه الهی می‌دانیم و امیدواریم که به مدد آنان دانشگاهی داشته باشیم که در همه امور و به ویژه تربیت نسل جوان پیشرو و موفق باشد.



دکتر احمدرضا یلمه‌ها افزود: انقلاب اسلامی در کشور ما منشا خیرات و تحولات عظیم و اساسی شد، باعث شد که بار دیگر بازگشت به فرهنگ اسلام ناب محمدی کنیم و در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار برخیزیم. هجوم بی‌سابقه دشمنان با تمام امکانات و تجهیزات ابرقدرت‌ها آغاز شد و در اوج آن هشت سال جنگ به این مردم تحمیل شد، اما مردم این سرزمین با دفاعی جانانه، تمام معادلات را تغییر دادند و برگ زرینی از افتخارات را رقم زدند و غیرتمندانه از این دوران حساس و پرفراز و نشیب گذر کردند.


وی با توجه به افتخارات کسب شده از سوی واحد دهاقان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان که میزبان این دو شهید گمنام از کاروان شهدای آسمانی است بر خود می‌بالد و مفتخر است که با بیش از ربع قرن سابقه علمی، بیش از شانزده هزار فارغ‌التحصیل، 53 رشته از مقطع کاردانی تا دکترای تخصصی، چهار هزار دانشجو، سیصد دانشجوی دکترا، دو هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی، 95 هزار جلد کتاب، یکصد و 70 نفر عضو هیأت علمی تمام وقت، نیمه وقت و حق‌التدریس، دو هزار و پانصد پایان‌نامه دفاع شده و ... نقش عظیمی را در انقلاب و ارتقاء و اعتلای شهرستان ایفا کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر