صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷
ولیلو عنوان کرد:

فارغ‌التحصیلی 25 هزار دانش‌آموخته از دانشگاه آزاد اسلامی مراغه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه از فارغ‌التحصیلی 25 هزار دانش‌آموخته در مدت فعالیت بیش از سه دهه این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 321561

محمدرضا ولیلو در آستانه سالروز تأسیس واحد مراغه (آبان 64) به خبرنگار خبرگزاری آنا در مراغه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به برکت هدیه امام خمینی(ره) از بدو تأسیس در سال 1361 تاکنون هر روز پله‌های ترقی، توسعه و تعالی را طی کرده و اکنون در مرتبه رفیعی از علم و دانش قرار دارد.


وی افزود: این دانشگاه با مدیریت دلسوزانه همه مسئولان تاکنون بازوی مطمئن و پشتیبان عالی برای نظام دانشگاهی و آموزش عالی کشور بوده است.


ولیلو، دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی را عالی ارزیابی و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با دامنه فعالیت در تمام سطوح جامعه، حتی در دورترین نقاط کشور، آرمان تحصیل آسان و همگانی را تحقق بخشیده است.


رئیس واحد مراغه به سابقه 33 ساله این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: واحد مراغه نمونه بارزی از خودباوری، ایمان، اعتقاد و عزم راسخ مردم فرهنگ‌دوست و عالم‌پرور این خطه است که آبان1364 کار خود را با سه رشته کارشناسی و در یک مدرسه استیجاری آغاز کرد.


وی خاطرنشان کرد که واحد مراغه اکنون به همت مردم و مسئولان بافرهنگ مراغه، پرسنل خدوم، کارکنان، استادان و رؤسای پیشین این واحد دانشگاهی با حدود 4‌هزار دانشجو، 25 هزار دانش‌آموخته، 9 رشته دکتری، 47 رشته کارشناسی ارشد، 47 رشته کارشناسی و ده‌ها رشته کاردانی به فعالیت علمی خود ادامه می‌دهد.


به گفته ولیلو، 40 هزار متر مربع فضای اعیانی آموزشی- پژوهشی، چاپ ده‌ها کتاب و انتشار مجلات علمی - پژوهشی، کسب رتبه‌های برتر در زمینه‌های علمی - آموزشی، ورزشی و فرهنگی، برگزاری همایش‌های علمی- پژوهشی ملی و منطقه‌ای، ثبت اختراعات و فعالیت مرکز رشد با هسته‌های فناور و ایده‌های برتر ازجمله فعالیت‌ها و دستاوردهای این واحد دانشگاهی است.


رئیس واحد مراغه عنوان کرد که این واحد دانشگاهی با دارابودن کتابخانه مجهز و مجتمع تحقیقاتی باغبانی و دامپروری، اشتغال به تحصیل بیش از 700 نفر دانشجو در مرکز آموزشی فرهنگی سما، هزار دانش‌آموز در مدارس سما، دارابودن امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی مناسب و ارائه تسهیلات مالی اعم از وام‌های متنوع و تخفیف شهریه و فرصت مناسب برای پرداخت شهریه دانشجویی و ده‌ها امتیاز و برتری نسبت به سایر مراکز و مؤسسات آموزشی در منطقه، تأثیر بسزا و قابل‌توجهی در رشد و شکوفایی فرهنگی – علمی و اقتصادی شهرستان ویژه مراغه گذاشته و به‌عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی شهرستان مراغه مطرح است.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر