صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷

نمایندگان با انحصار در صدور پروانه وکالت مخالفت کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رد کلیات طرح اصلاح بند (چ) ماده 88 قانون برنامه توسعه ششم با انحصار در تصمیم‌گیری برای صدور پروانه دفاتر قضایی مخالفت کردند.
کد خبر : 320453

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز و در جریان بررسی «طرح یک فوریتی اصلاح بند (چ) ماده 88 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلای ایران» با موضوع «حذف  مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه» با کلیات آن مخالفت کردند.


در مقدمه توجیهی این طرح با استناد به اصول 156 و 158 قانون اساسی آمده است که قوه قضائیه نباید در امر جذب وکلا و کارشناسان دخالت کند در حالی‌که نمایندگان مخالف استناد به موقت بودن ماده 178 قانون برنامه برای اثبات این مدعا را کافی ندانستند؛ بنابراین با کاهش تعداد دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده در صدور پروانه دفاتر قضایی برای ایثارگران و جانبازان مخالفت کردند.


در بند (چ) ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه کشور آمده است؛ متن زیر به‌عنوان ماده 59 مکرر به قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران الحاق می‌شود.


قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه مکلفند 30 درصد از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضایی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل 10 درصد، آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل 6 ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل 12 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه بدون رعایت شرط سنی در صورت واجدالشرایط بودن اختصاص دهند.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ana Ananews آنا
ارسال نظر