صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۲۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷
شریعتمداری:

گوش شنونده‌ای برای شنیدن صدای کارگران وجود ندارد

گزینه پیشنهادی وزارت کار گفت: گوش شنونده‌ای برای شنیدن صدای کارگران وجود ندارد. چون صدای آنها قدرت چندانی ندارد و به مجامع تصمیم‌گیری نمی‌رسد.
کد خبر : 320397

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت؛ محمد شریعتمداری اظهار کرد: زمانی که من در جلسات سال گذشته شورای عالی کار در هنگام تعیین دستمزد شرکت داشتم بحث‌های مختلفی را با همکارانمان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان گروه کارفرمایی داشتیم و از نظرات من؛ دوستان حاضر در جلسات مطلع هستند.


وی موضوعات و مشکلات فقرا و محرومان را بسیار مهم دانست و گفت: معتقدم که گوش شنونده‌ای برای شنیدن صدای کارگران وجود ندارد. چون صدای آنها قدرت چندانی ندارد و به مجامع تصمیم‌گیری کشور نمی‌رسد. آنها در وزارتخانه کار پناه می‌جویند.


شریعتمداری تصریح کرد: کارگران به صورت کلی در معیشت خود دچار مشکل هستند. همچنین بحث کودکان کار، زنان بی‌سرپرست و مجموعه جامعه بزرگ معلولان که در ایجاد شرایط مطلوب در جامعه نقش دارند، مهم است. آنها باید حمایت شوند تا روند رشد و تعالی‌شان با حضور فعالشان سرعت بیشتری می‌گیرد. از این رو من با مشورت همکارانم این جمع‌بندی را داشتم که خوب است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اول شنونده صدای مردم، نیازمندان و طبقات مختلف جامعه کارگری باشد که کمتر توانسته‌اند صدایی داشته باشند. دوم اینکه این صدای بلند در تصمیم‌گیری‌ها مداخله داشته باشد. مهم این است که صدای نیازمندان و طبقات فرودست را به گوش آن بخش از دولت و حاکمیت که تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده هستند برسانیم. فکر می‌کنیم یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این وزارتخانه همین است که به‌عنوان رابط بین اقشار پایین دست جامعه و بالادستی‌ها باشد. این کار هم نباید فقط در قالب شعار باقی بماند و برای این امر نیازمند برنامه هستیم.


گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: حرف‌ها باید به صورت ارگانیک و سازمان‌یافته شنیده شود؛ نباید به صورت یواشکی و در گوشی شنیده شود. حرف مردم باید با صدای بلند زده شده تا همه آن را بشنوند. فقط در این صورت است که نهادهای تصمیم‌گیر پاسخگو می‌شوند. شنیدن یواشکی نظرات و دیدگاه‌های طبقات کم‌درآمد مورد نظر من نیست. شنیدن بلند صدای آنها و بعد بیان بلند این صدا، مأموریت من در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر