صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۸ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

آغاز به کار مسابقات سازه های ماکارونی دانشجویان فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی در سنندج

دومین مسابقات کشوری سازه های ماکارونی دانشجویان فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی با میزبانی واحد دانشگاهی سنندج و تولیت معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه و انجمن ایران خرپا کار خود را آغاز کرد.
کد خبر : 32015

به گزارش خبرنگار آنا، صبح روز پنجشنبه، در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات، دکتر محمدقربان کیانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج طی سخنانی ضمن خوشآمدگویی به سرپرستان و اعضای تیم های شرکت کننده و آرزوی موفقیت همه آنان در کسب تجربه های ارزشمندی که در فرصت های اینچنین با تبادل افکار و ایده ها میان دانشجویان از شهرهای مختلف حاصل می شود ابراز امیدواری کرد که کسب مهارت های فنی، دانائیهای تئوریک و درک آموزه های علمی و عملی از محضر اساتید صاحب تخصص در این زمینه ها نتیجه قابل تصور این نوع فعالیت های توأم با نشاط علمی دانشجویان باشد.


وی با تأکید بر هدف برگزاری این نوع مسابقات در همه عناوین مختلف تجربی، علمی و تحقیقاتی را کشف استعدادهای نهفته، خلاقیت های نوین و الگوهای برتر دانشجویی برشمرد.


در ادامه این مراسم مهندس بهرام لاهورپور دبیر کمیته فنی و علمی این دوره از مسابقات نیز طی سخنانی اعلام کرد که آمادگی تیم های داوطلب شرکت در این مسابقات با ثبت نام آنان در سایت طراحی شده ویژه این امر و تلاش باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان به تعداد چهل تیم و قریب به یکصد و بیست سازه در گروه های مختلف سنگین، راندمانی، جکت نفتی و معماری پل صورت گرفته است که تا دقایق آغازین از آن تعداد سی تیم به صحنه رقابت ها پیوسته اند و 90 قطعه سازه آماده رکورد شکنی برای این دوره اند و پیش بینی می شود که طی دو روز برگزاری مسابقات جاری تیم ها و سازه های دیگر هم به جریان برگزاری بپیوندند.


مسئول کمیته داوران دومین مسابقات کشوری سازه های ماکارونی نیز در مراسم افتتاحیه با اظهار خوشحالی از دو اتفاق خجسته این دوره توضیح داد که ورود سازه های گروه جکت نفتی و گازی پس از تجربه حضور در سه دوره مختلف کشوری در دانشگاه های معتبر، این بار با ظرفیت بالاتر و رکورد داران توانمند این گروه در مسابقات سنندج حضور دارند.


دکتر فرهاد رادمنش، یادآور شد که آیین نامه این گروه از سازه هایی ماکارونی کاملاً بومی بوده و صنعت آن از صفر تا صد به کشور وارداتی است اما اگر به همین تجربه های اولیه، دانشگاه های کشور از بعد آموزش وارد عمل شده و تجربه تولید صنعتی آن را بنیاد بگذارند در آتیه نزدیک می توانیم به عملیاتی و اجرایی کردن این سازه ها در شکل واقعی به ویژه در بخش کارکردهای وزارت نفت از نیاز خارج کشور رهایی یابیم.


رادمنش در باره اتفاق مطلوب دومی که در این دوره از مسابقات با میزبانی واحد دانشگاهی سنندج حاصل شده است، گفت: خوشبختانه با استقبالی که از برگزاری این دوره از مسابقات به عمل آمده شاهدیم که گسترده جغرافیایی دانشگاه های معتبر کشور در میان رکوردداران سازه های ماکارونی از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب ایران اسلامی را شامل شده و همه تیم های صاحب عنوان در گروه های مختلف سازه های ماکارونی در مسابقات سنندج حضور یافته اند و آماده اند که به صورت قطعی رکوردهای خود در دوره های پیشین را شکسته و ارتقاء دهند.


نتایج این دوره از مسابقات در واحد دانشگاهی سنندج پس از برگزاری دو روز مسابقات در مراسم اختتامیه، عصر امروز جمعه اعلام می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر