صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
پیام معاون آموزش و فرهنگ پلیس راهور تهران به مناسبت روز خبرنگار

نقش بی بدیل اصحاب رسانه در انتقال ارزش ها و هنجارهای فرهنگ ترافیک

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: امروز رسانه جایگاه خود را در تأثیرگذاری بر افکار عمومی مردم به اثبات رسانده و هیچ ارگان و سازمانی نمی‌تواند بدون استفاده از رسانه‌ها، حرف خود را به گوش دیگران برساند. ‌ ‌ ‌ ‌
کد خبر : 32011

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سرهنگ مراد مرادی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پیامی به مناسبت روز خبرنگار،‌ بر نقش اصحاب رسانه در فرهنگ ترافیک تأکید کرد.


متن این پیام به شرح زیر است:


امروز رسانه جایگاه خود را در تأثیرگذاری بر افکار عمومی مردم به اثبات رسانده و هیچ ارگان و سازمانی نمی‌تواند بدون استفاده از رسانه‌ها، حرف خود را به گوش دیگران برساند.


نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم جامعه بسیار مهم است زیرا رسانه‌ها زمینه‌ساز فرصت‌هایی هستند که اگر به درستی مورد توجه قرار گیرند در عمل می‌توانند نقش فعال و سازنده‌­ای در زمینه­­ انتقال افکار عمومی، فعالیت‌های اجتماعی و مشارکت مردمی داشته باشند، بنابراین خبرنگاران نقش برجسته‌ای در تولید آسایش، آرامش و احساس امنیت دارند.


رویکرد اصلی پلیس در افزایش انضباط ترافیکی و کاهش سوانح و حوادث، رویکرد فرهنگی است و برای ترویج و تقویت آن، همه دستگاه‌های ذیربط به خصوص اصحاب رسانه و NGOها می­‌توانند نقش فعال و مؤثری داشته باشند.


رفتار و انضباط ترافیکی به عنوان بخشی از فرهنگ عمومی، بیان کننده میزان تبعیت یا عدم تبعیت افراد از قوانین راهنمایی و رانندگی است، تدوین الگوهای راهبردی برای افزایش دانش عمومی، تقویت فرهنگ ترافیک و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها با تولید انیمیشن، مستندهای آموزشی، اطلاع ­رسانی و استفاده از نظرات کارشناسان راهنمایی و رانندگی در برنامه‌ها می‌تواند در نهادینه شدن فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مؤثر باشد.


همچنین مشارکت رسانه‌های جمعی در امر فرهنگ ترافیک می‌تواند بستر مناسبی برای ارتقای فرهنگ عبور و مرور در جامعه که از دغدغه‌های مهم مسئولان شهری و شهروندان کلان شهر تهران است،‌ ایجاد کند.


هرچه تعامل و مشارکت رسانه‌ها در امر ترافیک بیشتر باشد، بازخورد افزایش دانش ترافیک در جامعه بیشتر خواهد شد، پس به طور یقین بخش قابل توجهی از حساسیت جامعه نسبت به موضوع ترافیک مرهون توجه رسانه ‌به این موضوع است.


هیچ کس نمی‌تواند نقش رسانه­‌ها را در اصلاح رفتارهای اجتماعی، ترویج قانون‌مداری، تحکیم قانون‌مداری و همچنین آگاه­ سازی جامعه انکار کند، نقش اصحاب رسانه به خصوص خبرنگاران در موفقیت‌های پلیس راهور در حوزه آموزش همگانی، اطلاع رسانی، اقدامات فرهنگی و نهادینه کردن آن در رفتار شهروندان غیرقابل انکار است.


درباره­ اهمیت رسانه‌­های گروهی، شایسته است بگوییم که رسانه‌های گروهی به عنوان یک دانشگاه عمومی در فرآیند ارتباطات و انتقال اطلاعات در درون جامعه نقش فعالی دارند و در شکوفایی و اعتلای فرهنگ جامعه سهیم هستند، همچنین نقش اصحاب رسانه در انتقال ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگ ترافیک از چنان جایگاهی برخوردار است که می‌توانیم آن‌ها را پیش قراولان فرهنگ ترافیک در جامعه بنامیم.


در پایان ضمن تقدیر و تشکر از نقش مهم و مؤثر اصحاب رسانه و عملکرد مطلوب آنها روز 17 مرداد،‌ روز خبرنگار را تبریک عرض کرده و برای همه اصحاب رسانه از جمله خبرنگاران زحمت­کش توفیقات روزافزون از خداوند متعال مسألت داریم.



انتهای پیام/

ارسال نظر