صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

سجادی: تکرار نتایج المپیک لندن سخت است/ به ما گفتند کی‌روش 7-8 روز دیگر به ایران می‌آید

معاون ورزش قهرمانی و حر‌فه‌ای وزیر ورزش و جوانان معتقد است که ورزش ایران تنها شانس کسب 50 تا 55 سهمیه برای بازی‌های المپیک 2016 ریو را دارد.
کد خبر : 31988

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا،نصرالله سجادی درباره اینکه وزارت ورزش و جوانان چه برنامه‌ خاصی برای کسب سهمیه المپیک دارد، گفت: «در این خصوص کارمان را به طور جدی از نیمه دوم سال 93 دنبال می‌کنیم. رشته‌ها را به 3 دسته تقسیم کردیم. رشته‌هایی که کسب سهمیه می‌کنند و احتمال مدال هم دارند. دسته دوم رشته‌هایی هستند که ممکن است کسب سهمیه کنند مثل دوومیدانی و دسته سوم رشته‌هایی هستند که شانس بسیار کمی در کسب سهمیه دارند. می‌دانید در سال‌های اخیر در 4 رشته کسب مدال کردیم و اگر احسان حدادی در دوومیدانی را کنار بگذاریم فقط در کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو کسب مدال کردیم. مسابقات المپیک هر دوره سخت‌تر می‌شود از المپیک سئول در المپیک حضور داشتیم و از آن زمان کیفیت مسابقات در حال بالا رفتن است.»


وی در مورد اینکه آیا موفقیت المپیک لندن تکرار شدنی است، اظهار داشت: «این کار بسیار سخت است اما ما تلاش‌مان را می‌کنیم. می‌دانید ورزشکاران یک سن اوج دارند و شاید بعد از آن افت کنند. ورزشکاری که 4 سال قبل قهرمان شده معلوم نیست بتواند در دوره بعد هم موفقیت خود را تکرار کند. هر ورزشکاه دوره‌ای دارد. این 4 رشته و همچنین والیبال اولویت ما هستند. رشته‌های دیگر هم که کسب سهمیه می‌کنند اولویت دوم هستند. ما مسابقات پاراالمپیک را هم داریم. شما می‌دانید که در آن مسابقات وضع ما بهتر از المپیک است. »


سجادی در مورد اینکه رشته‌های اولویت اول چقدر بودجه دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: «رشته‌هایی که در اولویت اول هستند 25 درصد بودجه‌ای که می‌گیرند بیشتر از سایر رشته‌هاست البته در تیراندازی با کمان، بوکس و برخی از رشته‌های دیگر هم وضع خوبی داریم و می‌توانیم سهمیه حضور در مسابقات را بگیریم. مثلا در فوتبال از کسب سهمیه ناامید نیستیم اما در این رشته‌ها با توجه به اینکه سهمیه‌ بسیار کم است کار سخت‌تر است. »


معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش، در ادامه یاد آور شد:«با توجه به کاهش وزن‌ها در کشتی 4 سهمیه از دست رفته است. در کل فکر می‌کنم حدود 50 تا 55 ورزشکار برای المپیک ریو در برزیل داشته باشیم. »


معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه تأکید کرد:‌ «در المپیک اخبار خوبی از تکواندو خواهید شنید، بدون شک تکواندو 4 سهمیه در المپیک دارد. در کشتی زحمات زیادی کشیده می‌شود. وضع ما در والیبال هم خوب است. شما دیروز دیدید تیم «ب» ما توانست استرالیا را که در لیگ جهانی حضور دارد، شکست بدهد و این نشان می‌دهد که چقدر وضع‌مان خوب است.»


وی در مورد وضع تیم ملی امید خاطرنشان کرد: «شانس فوتبال کم است اما ناامید نیستیم. این تیم کارش را دنبال می‌کند و قرار است در اوایل شهریور سفری به اروپا داشته باشد.»








وضع استقلال و پرسپولیس امسال بهتر است. نباید این تفکر را داشته باشیم که در فوتبال ایران فقط این دو تیم حضور دارند. شما دیدید در لیگ سال قبل تا روز آخر تکلیف تیم قهرمان مشخص نبود. سپاهان، تراکتورسازی، نفت تهران، فولاد هم رقیبان بسیار قوی هستند

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره غیبت کارلوس کی‌روش و اینکه آیا در این مورد به فدراسیون تذکری دادند و یا پولی برای قرارداد او پرداخت شده است، تصریح کرد:‌ ما پول را به عنوان فرد نمی‌دهیم. با توجه به برنامه‌ای که در تقویم پیش‌بینی شده و به وزارت ورزش ارائه می‌دهند بودجه مشخص می‌کنیم. اعتبار فوتبال از همه فدراسیون‌ها بیشتر است اما آیا افتخارات رشته‌های دیگر را فوتبال داشته است؟


وی در مورد در آمدزا بودن فوتبال گفت: حدود 10 تا 15 درصد در آمد فوتبال از بلیت‌فروشی است بیشترین منبع در آمد آن حق پخش است که متاسفانه ما در ایران از این امر محروم هستیم. مسئله بعدی تبلیغات محیطی، اسپانسر و ... است. مسئول مستقیم کی‌روش فدراسیون فوتبال است ما از مسئولان فدراسیون پرسیدم که او چه زمانی می‌آید که به ما گفتند لیگ تعطیل بوده و نیازی به حضور او نبوده است. اما اکنون که لیگ شروع شده هنوز کی‌روش نیامده است و این‌ طور که به ما گفتند او هفت، هشت روز دیگر به ایران می‌آید.


وی در مورد اینکه آیا ممکن است برای برخی از رشته‌ها با وایلدکارت مجوز حضور در المپیک را بگیرند، اظهار کرد: «وایلدکارت یا سهمیه‌ای که خود مسئولان مسابقات می‌دهند معمولا به کشورهایی تعلق می‌گیرد که یا نماینده‌ای در المپیک ندارند یا با محدودیت خاصی روبه‌رو هستند. به طور مثال در گذشته که نماینده خانم در مسابقات نداشتم در برخی رشته‌ها مثل تیراندازی سهمیه‌ای برایمان در نظر می‌گرفتند. فکر نمی‌کنم از این بابت سهمیه‌ای داشته باشیم.»


وی درباره افت جودو و تنیس خاطرنشان کرد: در دو،سه رشته نیاز به بازسازی داریم. زمانی در جودو در فکر قهرمانی آسیا و جهان بودیم. این رشته‌ها می‌تواند بهتر اداره شود. تنیس هم نیاز به جدیت بیشتری دارد.


سجادی درباره اینکه آیا جوایز مدال‌آوران در المپیک مشخص شده است، اظهار کرد: «جوایزمان بر اساس آیین‌نامه‌ای که داریم خواهد بود. بر اساس همان روال قبلی 200 تا 250 سکه به ورزشکاران تعلق می‌گیرد. قهرمانی المپیک افتخار بزرگی است که کمتر نصیب هر ورزشکاری می‌شود.»


معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد وضع باشگاه پرسپولیس و استقلال و اینکه آنها سال قبل مشکلات زیادی داشتند،‌ گفت: «برای صحبت در مورد این دو باشگاه نیاز به وقت زیادی داریم. شرایط این2 تیم بسیار خاص است. امیررضا خادم فصل قبل برای این دو تیم زحمت زیادی کشید. امسال قرار شد بنده روی این دو باشگاه نظارت کنم. هدف ما این بود که به این دو باشگاه هویت بدهیم. همانطور که ذوب آهن، فولاد مبارکه و ... باشگاه‌های خود را اداره می‌کنند ما باید مسئولیت را به هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه‌ها بدهیم.»








در سال‌های اخیر در 4 رشته کسب مدال کردیم و اگر احسان حدادی در دوومیدانی را کنار بگذاریم فقط در کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو کسب مدال کردیم

سجادی افزود: «این 2 تیم با جذب اسپانسر کار خود را آغاز کردند. آنها امسال دستخوش واگذاری به بخش خصوصی هم قرار داشتند. وضع استقلال و پرسپولیس امسال بهتر است. نباید این تفکر را داشته باشیم که در فوتبال ایران فقط این دو تیم حضور دارند. شما دیدید در لیگ سال قبل تا روز آخر تکلیف تیم قهرمان مشخص نبود. سپاهان، تراکتورسازی، نفت تهران، فولاد و ... هم رقیبان بسیار قوی هستند. این نشان می‌دهد رقابت بسیار فشرده است. این نشان می‌دهد فوتبال پیشرفت کرده و کار سخت شده است. باشگاه‌ها باید در راستای الزامات جدید مثل جوانگرایی و فعالیت بخش پایه قدم بردارند تا به وضعیت بهتری برسند.»


سجادی درباره اینکه آیا از هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس رضایت دارد، یادآور شد: «هنوز زمان زیادی نگذشته و نمی‌توان نظر دقیقی داد اما اکنون راضی هستم. در هیأت مدیره هر دو باشگاه افراد ورزشی و فوتبالی و کسانی را که سابقه مدیریت داشتند، انتخاب کردند. ما سه ویژگی فوتبالی بودن، داشتن سابقه مدیریت و اینکه حامیان مالی باشگاه در هیأت مدیره حضور پیدا کنند را در نظر گرفته بودیم.»





انتهای پیام/

ارسال نظر