صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷
سیدرضا اکرمی:

نقش آیت‌الله مهدوی‌کنی در مجلس خبرگان رهبری ویژه بود

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری نقش مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی در مجلس خبرگان رهبری را مشهود و ویژه دانست.
کد خبر : 319673

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره آشنایی خود با مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: مرحوم مهدوی‌کنی را قبل از انقلاب اسلامی و از مسجد جلیلی می‌شناختم.


وی تلاش‌های مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی در شورای انقلاب،کمیته‌ انقلاب اسلامی و مدت کوتاه دولت موقت را برای ایران بسیار ارزشمند دانست و نقش وی را در جامعه روحانیت مبارزه و ارتباط با سایر احزاب و گروه‌ها بسیار مناسب و قوی ارزیابی کرد.


عضو جامعه روحانیت مبارزه فعالیت‌های مرحوم مهدوی‌کنی را در سه نکته اساسی خلاصه می‌کند و ادامه می‌دهد: آیت‌الله مهدوی‌کنی از منظر علمی بسیار فاضل و مجتهد بودند و در دوران تحصیلی و تدریس خود از افراد برجسته حوزه علمیه قم به حساب می‌آمدند.


وی با اشاره مبارزات آیت‌الله مهدوی‌کنی قبل از انقلاب اسلامی، تأکید کرد: وی به قدری دلبسته به امام‌خمینی(ره) و نهضت ایشان بود که رژیم پهلوی مجبور شد در چندین مرتبه وی را زندانی و در آخر تبعید کند.


اکرمی که از دوستان نزدیک آیت‌الله مهدوی‌کنی بود با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی مرحوم مهدوی‌کنی خدمات بزرگی را انجام دادند که نمونه آن در دولت، نماز جمعه، شورای نگهبان، کمیته انقلاب اسلامی، مجلس خبرگان رهبری بسیار بارز و مشهود است.


وی از جمله خدمات بزرگ آیت‌الله مهدوی‌کنی را تأسیس دانشگاه امام‌صادق(ع) معرفی کرد و گفت: این دانشگاه نیروسازی بسیار قوی برای نظام اسلامی انجام داده که نشان از اهتمام وی به تربیت و کادرسازی بود.


رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه وی اهل مدارا و سازگاری با تمام احزاب و افراد بود، تصریح کرد: آیت‌الله کنی در دوران مسئولیت خودشان در کمیته انقلاب اسلامی و وزارت کشور خدمات زیادی را برای نظام اسلامی انجام دادند.


انتهای پیام/4082/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر