صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۳۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

نقض قانون از سوی واردکنندگان خودروهای لوکس

9 شرکت بعضا واردکننده خودروهای لوکس به کشور الزامات حداقلی تعیین‌شده در زمینه تعداد مجاز نمایندگی‌های خدمات پس از فروش را رعایت نکرده‌اند.
کد خبر : 31942

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، ارزیابی‌های صورت گرفته بیانگر نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات اصلی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودرو در کشور است.


در این شرایط براساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای سبک (سواری و وانت) در کشور موظف هستند تعداد نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خود را به حداقل 10 نمایندگی مجاز برسانند.


با این حال طبق ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت خدمات پس از فروش شرکتهای عرضه‌کننده خودروهای سبک در سال 1393؛ شرکتهای آلفاموتور، معین‌موتور، نگین ‌خودرو، ‌ستاره ‌ایران، پرشیا خودرو، خودروسازی سینا، نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و کاسپین خودرو؛ الزام قانونی یاد شده را در سال 1393 اجرایی نکرده‌ و تعداد نمایندگی‌های خدمات پس از فروش آنها کمتر از قید قانونی حداقل 10 نمایندگی، بوده است.


شرکت آلفا‌موتور واردکننده محصولات آلفا رومئو، معین‌موتور واردکننده پورشه، نگین خودرو واردکننده محصولات رنو، ستاره ایران واردکننده محصولات مرسدس بنز، پرشیا خودرو واردکننده محصولات بی‌ام‌دبلیو، خودروسازی سینا عرضه‌کننده خودروهای تجاری فولکس واگن، نیرو خودرو آسیا عرضه‌کننده محصولات گریت‌وال و بایک، مرتب خودرو عرضه‌کننده محصولاتی چون G5 و پاژن و کاسپین خودرو واردکننده برخی خودروهای ون‌ چینی است.


این وضعیت در حالی است که براساس نظرسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو در طول سال 1393؛ سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر